jag

jag

söndag 8 september 2019

Jag vill också ha en toyboy.. eller?


I vårt samhälle idag är ungdom det allena rådande. Allt över 40 år slängs på tippen. Det kan för många vara en skräck.
Jag känner mig i kroppen som en åttioåring men huvudet är jag inte mer än 30 år. Alltså blir jag attraherad av män i den åldern och upp till kanske 40 år. Biologisk skräck eller kanske stannar den biologiska klockan där. För att det var meningen att vi skulle vara gamla och slut där, på stenåldern.

Nu är jag ju inte så intresserad av män längre. jag tycker mest om att prata, så vissa män skulle jag vilja ha hem i köket över en koppkaffe och en diskussion om livet. Inget mer.
Första toyboy paret jag träffade var på Loka hon var 81 år och han var 40 år. Hon sa lite på skämt att nu hade hon tröttnat på sex så nu letade hon en impotent man i sin egen ålder.

Jag gillar mysterium så jag ville verkligen träffa Ola Salo. Han var ju en sån undflyende ikon och så motsägelsefull.
Jag såg honom i Eskilstuna det år han vann mellon. Oförutsägbar och kul på scenen. jag träffade honom 2008 bakom scenen på Jesus Christ Superstar. 
Och insåg att media gått på en schyst myt. Killen var varmhjärtad in lyssnande och fullständigt trygg i sig själv.
Det är sorgligt att media kan förvränga en bild så till den milda grad.

Ola fick en svans av medelålderskvinnor runt sig. De "förföljde "honom runt hela Sverige. Vi som gillade honom kallade oss Angelheads. Dessa damer tog det ett steg längre. De var på nästan alla konserter, på Grönan, på Liseberg, och runt i hela landet. Det tog inte stopp där, de satt i publiken på alla de program han var med i. De såg föreställningen JCS flera gånger.  Visst är det okej om man är en ung tjej med rika föräldrar men som mogen tant på över 45 år?

Överallt där Ola var, var tantsvansen.
Det gjordes fotoutställningar, almanackor det togs otaliga selfies....

En kvinna från Italien, redan gift hade fixat en brudklänning och tänkte gifta sig med Ola. Hon berättade ingående hur lokalerna såg ut och hur hon skulle förabort honom i en bil. Hon hade pengar så hon kunde. Jag kände mig nödgad att sätta stopp för detta vansinne och tog kontakt med en i Olas personal. Hon stoppades på flygplatsen i Italien med brudklänning och allt.


Så kom kändis Sverige att landa i toyboy skiten. Först var det männen som raggade upp och gifte sig med mycket yngre kvinnor ibland nästan bara barn.
Vi gamla haggor förfasade oss. För det var ju min generation kvinnor som blev lämnade för något yngre.
På något sätt kan man ändå skylla på evolutionen, för den man som lyckas sprida sin säd över flera generationer vinner på något sätt det generiska lotteriet.

Men nu på 2000-talet har kvinnor börjat göra samma sak och där handlar det ju inte om att få sina gener att överleva.

Äldre kvinnor i 45 års åldern gifter sig med pojkar i 20 års åldern. (Det förekommer också bland homosexuella har jag förstått). Ingen av grupperna kan ha med gener att göra. Det handlar om att om du på morgonen vaknar bredvid en ung snygg man så är du ung och snygg själv.  Hur mycket hårfärg, botox, träning du än gör så är menopausen där och du är inte längre fortplantningsbar utan hjälp.
Dessa unga pojkar har någon frågat sig om syftet med att de vill släpa omkring på en tant när baren är full av snygga brudar?

Ålder är bara en siffra. ja till viss gräns. Jo man ska få älska vem man vill såklart. Men var är självaktningen?
Jag skulle aldrig i livet vilja förstöra de bästa åren hos en man i 30 års åldern, hur snygg, sexig han än är.
Hans liv är mitt uppe i allt, familjebildning, karriär han är på väg framåt. Mitt liv är slut eller jag befinner mig i alla fall i kälkbacken utför.
Jag blir inte yngre, friskare eller mer attraktiv för att jag vaknar bredvid en ung man på väg ut i livet.
Det känns lite som det här i Afrika om jag har sex med ett barn så blir jag av med min HIV.

Så nä jag vill inte ha en toyboy.
Däremot gillar jag vänner i alla åldrar, människor som kan berika mitt liv på ett eller annat sätt genom att ge mig nya perspektiv på sånt jag trodde att jag visste.

Människor intresserar mig.
Du intresserar mig som person inte som partner.

Livet är så kort att det borde vara förbjudet att inte ta tillvara på det.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.