jag

jag

tisdag 21 maj 2019

Trädgårds jobbet som kom av sig.



Jag gick mig ut i morgontimmen för att rensa lite i rabatterna.
Jag började vid ytterdörren. Där fick jag först sopa entréplattan, göra rent under gallret. Sen rengjorde jag fogarna mellan plattorna och började rensa i kanten på rabatten.
Där tog orken slut, det var så varmt och kvavt.

Satte mig en stund med en glass och glodde på allt vid mitt lilla bord ute vid garage väggen.
Repade kraft att försöka i skuggan, tänkte att det skulle vara lättare.
Men ganska omgående kände jag mig svimfärdig. Kom knappt upp från backen ens med rollatorn som stöd.

Jag gick in istället och tog några kort på mina krukväxter och den bukett jag just nu har på köksbordet.
Drack en kopp kaffe och väntade på att energin skulle komma, det gjorde den inte.

Hannas pelargon.
 Kolla dessa ..vad det nu är för något kolla lagren på lagren som små bollar av fluff.


Visst är de vanligaste blommorna helt fantastiska när man tittar riktigt nära på dem?

Jag kom inte ut och arbetade mer. Tog istället med mig kameran och tog några kort.


 Den här "svarta" är inte min favorit, men det var min fars.
 
Vita bollar i massor utefter garageingången. 
 Mitten på maj och Midsommarblomstren blommar för fullt.
 Jätte rams.
 
Kattmynta eller nepeta.  Fin och fin doft både för folk och katter.


Om du tittar noga ser du att jag har mycket att göra framöver. Maskrosorna står som spjut i rabatterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.