jag

jag

onsdag 15 maj 2019

Resan mot försäkringskassan


Fortsättning på gårdagens inlägg.

Jag är svullen i ansiktet av alla ogråtna tårar. Hela kroppen gråter men tårarna är slut.
Jag förstår mer och mer föräldern som tog livet av sina barn, sin fru och sig själv.
Det känns som en vettig åtgärd dagar som denna.
Man ser sin ungdom falla sönder inför ens ögon, bli sjukare och sjukare.
I går kom Hanna kl 22.30 och frågade -om det står 33 timmar på sprutan  då är det ju mer än ett dygn sen jag tog mitt insulin.
Ja tyvärr, det är vad stress gör med diabetiker.

Jag har skrivit en 6 sidor lång rättelse av rena felaktigheter som kassan skrivit i det underlag som skall ligga till grund för bedömningen av mitt barns arbetsförmåga.

Folk skriker, mest politiker, att de är så rädda för högervindar och rasism.
Ingen nämner med ett ord den rasism vi är utsatta för av dem som kommit hit och tagit sig upp i hierarkierna.
Vi är jävla svennar som man skiter i.
Lite som letterna skröt om hur de jävlades med Ryssarna som bodde kvar i landet efter sönderfallet.
Hon satt vid mitt köksbord och berättade, henne vars utbildning till socialarbetare jag betalt i tron att de var fattiga och inte hade mat till sin pojke.

Vi skriker om miljön, om bensin priset medan sjuka, handikappade och funktionshindrade och gamla slåss mot samhället för sin överlevnad.
Det är lätt att få sympatier för tiggare och utvisnings hotade men alla vi vanliga människor som aldrig kan få rätt mot en myndighet hur mycket energi vi än lägger ner?

Hur tror ni det känns att som ung få veta att man inte kan få ekonomiskt stöd någonstans när man är sjuk och en myndighet säger att du riskerar att bli hemlös. Är det ett hot? Men ingen blir frisk av hot och trakasserier. Som att säga det till en cancerpatient du blir frisk om du jobbar.

Jag har hela mitt sjukaliv velat jobba, jag har funderat på var och hur jag skulle kunna jobba men inser att jag måste tacka Gud och försäkringskassan julbonus för att jag slipper denna kamp för mig själv också.

Här skriks det att ryssen kommer. Men Putin må stänga ner internet och annektera Krim, men han tar hand om sitt folk..
Ryssen kommer inte komma och gör han det vet vi varför. han har lovat världen att slå sönder IS var de än befinner sig i världen och vi har flest här...

Låt ryssen komma om jag dör i ett krig mot f-kassan/samhället eller Ryssland kan kvitta.
Jag hoppas ryssen har lite av solidaritet med i politiken så att även sjuka kan få hjälp. Visst Ryssland har kanske ingen valfrihet men befolkningen har i alla fall fått så mycket pengar i plånboken att de överlever.
Å Krim ska du veta där bor bara Ryssar. Ukraina ligger i krig med Ryssland. Jaha och varför har vi inte hört något om det?
Jag ligger i krig mot socialdemokratin och staten. De vill att min dotter ska dö.
Det de gör är rena mordet på henne och en hel familj.

Jag sitter här i dag och har 6 sidor som ska till f-kassan att rätta. En vän var här och rättade det åt mig.
Det har väl inte undgått någon att jag har dyslexi och är särskrivare.


Hatet mot invandrare jäser. Jag är ingen sån människa men nu har det gått för långt. Det är inte invandrarnas fel det är staten och politikerna som drivit fram rasismen i Sverige.
Även om jag inte ser vinsten av det så finns det säkert en vinst.

De gynnar nyanlända på bekostnad av oss som inte har någon röst.
Andra svenskar säger som på Eriks skola va fan ska jag betala skatt till någon som inte jobbar?
Jag förstår att dagens ungdomar inte kan stava till solidaritet, kanske inte ens hört ordet, men vi måste vara solidariska med dem som är sjuka, handikappade, funktionshindrade och gamla. De är våra egna. De äldre har slitit hårt sen barndomen för att Sverige ska bli något och för att vi som arbetar ska har rättigheter inte bara skyldigheter. Nu vill samma parti som gick i bräsen för facken slå sönder dem.

Jag har varit sosse i hela mitt liv men det är slut med det nu sen de blev ett extremist parti.
Som understöder judehatet och underblåser konflikten i Gaza.
Låt andra länder sköta sitt. Folk vet bäst själva.


Vi gav fredspriset till Burmas ledare och sen började folkmorden på Rohindier. Den gruppen är muslimer i ett buddistiskt/hinduistiskt land. De håller på att ta över. Burma tröttnade. Nu fördömer vi dem.

Sri lanka fick sina kyrkor sprängda i luften av islamister. Trots att befolkningen bara består till 7% av muslimer.
Vad ska vi göra om Sri lanka kastar ut dem? fördöma det?

Om man som folkgrupp vilken det än är, systematiskt terroriserar andra folkgrupper och sen när dessa säger ifrån, ska det då fördömas?
Nu tänker du judarna i Tyskland. men judarna har aldrig terroriserat tyskarna. Det var ett folk mord.
Nu jämställs höger partier så som SD mfl för högerextremism och man tror att de om de får makten ska "rensa ut" muslimer. Det är så vitt jag förstår inte tanken eller ens möjligt idag. Men vi kan inte låta Islamisera hela Europa.

Kommer aldrig att ske säger du.
Men vi har shariadomstolar i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vi har hedersmord i Sverige. Vi har könsstympning. Barngiftemål. Vi har minareten och moskéer som proklamerar islam och islams regler.
Religionsfrihet är det friheten att packa på andra vad man tror, är inte det trakasserier?

Jag upplever mig trakasserad av ex Jehovas vittnen när de varje år ringer på dörren och är omöjliga att bli av med.
Tänk dig tanken att de kommer varje dag femgånger om dagen...

Vi tycker religion är skit samma. Vi har ju lagt vår egen på hyllan.
Så gå i Guds frid! I min värld är Sverige kristet. Jag fick lära mig psalmer i skolan och firade alla högtider i kyrkan med min klass.


Gud välsigne mig, min familj och du som läser.
Gå i Guds frid.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.