jag

jag

onsdag 15 maj 2019

Alla jobb för alla



Har ni sett Arbetsförmedlingens reklamfilm om arbete för handikappade, funktionshindrade och svårt sjuka?
Alla jobb för alla. Den filmen är kränkande.

Låter otroligt bra men fungerar inte i verkligheten.
Hela Sverige har blivit så, det ser bra ut på pappret men fungerar inte i verkligheten.
Jag har röstat på SD i Eu valet finns inga andra partier man kan lita på när till och med arbetarpartiet sviker sitt eget folk.

Jag är trött på socialdemokraterna som gjort stora nedskärningar och försämringar på landsbygden, i vården och i socialförsäkringssystemen till förmån för alla nya svenskar som ska få en ny start i Sverige.
Jag har inget emot det men det ska fan i mej inte bli på bekostnad av svenskar som slitit ihjäl sig på arbetet, som blivit gamla och sjuka av hårt arbete sen barndomen eller människor med handikapp.

Jag har en ung vuxen med svår diabetes och ADD som söker aktivitetsersättning så att hon ska kunna rehabiliteras ut på arbetsmarknaden igen i ett jobb där man får lunchrast, tillgång till toalett mm Hon har jobbat i två företag där detta inte var aktuellt det fanns inga raster, övertiden försvann och toalett fick man fråga hos någon privat om man kunde få låna. Vilket man såklart inte fick då ingen normal människa släpper in någon okänd i sin lägenhet idag.

Vi har en utredare på försäkringskassan som inte riktigt kan förstå vad man säger i telefon. Man kan ju anta på goda grunder att jag med utmattningsdepression inte är så himla tydlig men hon har missuppfattat även andra instanser/myndigheter och tolkat det så fel att det blivit tvärtom i stället vilket inte varit till gagn för min dotter.

Jag ringde AF i går och fick tala med en man som inte kunde svenska så man begrep vad han sa. Han rapade bara upp det han lärt sig säga tills jag blev urförbannad och skrek i luren att detta är en allmän fråga jag behöver inte skriva in mig på AF för att få ett svar. Då säger han: om du har klagomål får du vända dig till chefen. Hur ska jag kunna ha klagomål när jag inte ens är inskriven?


Jag kanske blir hudflängd när jag säger att det är rättsosäkert med svenskar som inte förstår det talade språket på ett fullgott sätt i myndighetsutövning.

Alla jobb för alla. Men när är man då icke arbetsför -som död?

Arbeit macht frei. det är en åsyftan på den text som stod ovanför grinden till ett koncentrationsläger som nazityskland hade under ww2.
Hela försäkringskassan har blivit ett koncentrationsläger. För det spelar ingen roll vad du gör du är ändå 100% arbetsför.
Arbete åt alla den som är död är frisk.

Juni 2018 trädde socialdemokraternas nya policy i sjukförsäkringen i kraft då bröt kassan med de aktörer de tidigare anlitat och de sa emot sig själva när de före det datumet godkände och bejakade dotterns handikapp men sen tog tillbaka det. Hur ska man kunna ha förtroende för en myndighet som handlar godtyckligt och gör godtyckliga bedömningar där handledaren på kassan inte har adekvat utbildning för att fatta dessa beslut? Men enligt nyheterna i går behöver de inte ha det de ska ge alla avslag det är ett regeringsbeslut.

Jag har således sökt hjälp överallt. Jag började ringa socialen som sa nej vi kan inte hjälpa någon som har så stora barn. Ring Habiliteringen där skickade de mig till en grupp på kommunen som sa åt mig ringa socialpsykiatrin som undrade varför jag ringde dit? ring Psykiatrin där är vi kund då dottern har ADD de kan inte hjälpa mig. Ring ... och jag ringde tills de tillslut hänvisade mig till socialförvaltningen där jag redan varit....

Vi behöver hjälp dottern har nu varit utan inkomst sen oktober och har uppenbarligen ingen rätt till varken det ena eller det andra. Hon och hela familjen har fallit sönder i depression, ångest och förtvivlan.

Börja jobba säger du men gör vi det får hon ingen ersättning på 25% hon antagligen inte har arbetsförmåga att jobba.
Det är många diabetiker som har det betydligt lättare i sin sjukdom än dottern som fått delvis sjukersättning på den del de inte orkar att jobba för att orka ta hand om sin sjukdom.
Men det gäller tydligen inte alla... Godtyckligt igen.

Alla arbeten åt alla. Det är inte ens sant för min ungdom får exempelvis inte köra tunga fordon, inte köra bil i samhällstjänst. Med tanke på hennes svårinställda diabetes skulle jag inte heller vilja lämna henne att stänga på dagis.
Hon kan bli så låg att hon blir medvetslös. Under stress blir dotterns så dålig i sitt blodsocker att hon riskerar att gå i koma.

Vi kan stänga försäkringskassan anställa en ny svensk som kan säga nej. Det räcker så.
Vi kan avskeda alla läkare också deras kompentens gäller ju inte. Vi kan anställa den uppsagda personalen på försäkringskassan i stället det måste bli billigare.
Arbetsförmedlingen kan vi lägga ner för hur många har fått jobb genom dem?

Det finns ingen rättssäkerhet för sjuka, gamla, handikappade och funktionshindrade vi har alla hamnat i ett koncentrationsläger där vi aldrig kan få rätt mot myndigheter i Sverige. Vi är alla dömda att arbeta tills vi dör eller hamna i hemlöshet vilket socialen sa mycket väl kan hända för det händer människor varje dag med sjukdom eller funktionshinder, inget att göra åt sa hon.

Då tycker jag avlivning är ett bättre alternativ. Eftersom det inte görs i Sverige kanske kassan ändå kan tänka sig betala för resan till Schweiz?

Socialdemokraterna var fan de nu fått namnet demokrat ifrån då politiken i år är en borgerlig politik med en moderat budget. Man kan som Stefan Löfven göra vad som helst för att få vara stadsminister. Bäst för Sverige? Bäst för sossarna i regeringsställning och i Bryssel kanske? Det finns inget demokratiskt i att kasta ut människor som är sjuka, gamla, handikappade och funktionshindrade i fattigdom och hemlöshet. Demokrati är allas lika värde, en för alla, alla för en. Där de svaga får del av den sociala välfärden också inte bara dem med en inkomst över 35 000 kr i månaden.

Sverige har blivit en diktatur där de svaga inte längre har några rättigheter. Man diskuterar faktiskt i ett program på svt forum att ta bort rösträtten för vanligt folk och bara låta högutbildade rösta.

Så tack Stefan Löfven för allt du gjort för de rika och vackra. Du sålde ut oss andra för att få glänsa i världen genom att ta emot flest asylsökanden per capita i hela Europa. Nya invånare som nu skyfflas ut i arbete utan att kunna språket.

Nu ska vi också ta hem IS krigare. Varför inte bara öppna fängelseportarna och ge alla amnesti? samma skit men kanske inte lika glamoröst?

I stället för att tvinga oss igenom en pappersexercis som ändå inte leder någon vart kan ni inte bara erbjuda en sista vila?

Må helvetet bryta ut över alla dem som gjort de allra minsta i samhället illa. Må deras elakheter drabba dem själva.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.