jag

jag

lördag 18 maj 2019

Blommor jag minns



Jag har genom åren satt otroliga mängder plantor. Många har jag dragit upp från frö andra har jag köpt.
Här nedan är några som bara försvunnit. mina mört Ceris/ljust vinröda aklejor är borta.

 Guldlöken blommade en gång, sen dess har jag köpt berglök och guldlök mm otaliga gånger men ser aldrig röken av dem.
 rosa revsuga..
 rosa och vita förgätmigej

 de liljeblommande tulpanerna och franstulpanerna.
 Den Japanska aklejan
 Smörbollen hm har jag troligen tagit för ogräs..

 Taklöken försvann

 Men mest sorg känner jag över att min lilla silkesnäva är död. kvävd av en akleja som sått sig själv
letar nu efter en ny
 söt men borta
 Pionen kommer igen efter 3 års frånvaro
 Vet att Fingerborgsblommorna blommar en sommar men de brukar självså sig



 Gullregnet från min fars trädgård blåste ner i stormen i fjol
 Borta
 
Vart tog alla stora allium vägen. de nya är mindre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.