jag

jag

fredag 19 april 2019

Äntligen kan man vara ute.



Hanna gick en lång promenad med Samira och pappa i Hovsta skogen.

Erik och jag eldade vinterns bös i tunnan och krattade dungen bakom huset.

 

Jag rensade lite ogräs i rundeln vid altanen.
I den rabatten har det tagit sig några nya sorters Lungört som jag inte köpt utan de har flyttat in någonstans ifrån.



Jag satte några penséer i krukor och inser att där i hörnet möter våren vintern, ganska drastiskt faktiskt.

De tidiga tulpanerna blommar nu över och ersätts snart av de andra. I mellan perioden blommar mina påskliljor och mina tidiga pärlhyacinter.



De understa är baby blå och helt nya i min trädgård, jag petade ner lökarna i höstas.

Jag har krattat lite men har inte så mycket ork. Satte mig och tittade på mitt Korea try, Det har Erik och jag dragit upp från för, från trädet bakom mot skolan. Det är det där trädet alla ungar klättrar sönder...
Nu känns det ändå tryggt för nu finns det en liten ättling till detta fantastiska träd.




I går var det så äntligen tillräckligt varmt på natten för att låta första frösådden av penséer och petunior flytta ut.
Finns en och annan borstnejlika också som jag ska ge bort till en nära vän.


Ja här hemma fortsätter påsken. Känns lite konstigt för jag har inte vår städat huset än. Så det finns lite dammråttor och spindelnät här och där.
Men påskpyntet är ändå framställt på bordet mfl ställen.

 
Önskar Er alla
en
fantastisk påsk.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.