jag

jag

onsdag 14 februari 2018

På tv, vad är sevärt?


Två lördagar i rad har jag tittat på mellon. Katastrof. Inte ens programledarna kan rädda eländet.
Vad gör Edward Blom där? Vi får tacka gud att inte Mandelmans också är där.

Plastigt fånigt och ja hemskt. Vad gjorde den svenska tjejen i orange pyjamasbyxor där? Vi behöver kanske en klädkod?
Och programledaren i bara kalsonger..... inga kommentarer.

Galor det är inne med galor.

Men det finns en gala jag ÄLSKAR OCH ALLTID SER -QX-GALAN.

Vilken programledarprestation!
Vilken stämning!
Alla är där!

Man blir glad och man inser hur lite jävlar anamma kan förändra allt, när det är trovärdigt.
Helene bergström höll ett fint tal över Rickard Wolf som ju gick bort här i vintras. Fantastisk människa som trotsade sjukdomen och sjöng Edit Piaff mm.

Christer Lindarw fick pris årets homo/bi väl förtjänt men blev ändå besviken att kille från "allt för Sverige" inte vann.
Galan har djup, humor och allt det mellon saknar.

Hela familjen utom jag ser på bron. Jag tittar inte eftersom jag hatar att bli skrämd.
Jag tittar i stället på Veckans brott. jag älskar Leif GW Persson. han är en av få människor som faktiskt är snyggare och sexigare nu på ålderns höst än i sin ungdoms dagar. Han har humor och är en mummelböx. hon är skärpt och drar sig inte för att ställa obekväma frågor till programmets gäster.

Jag ser annars gärna på Agenda, Kalla Fakta och Uppdrag granskning.

Men förutom veckans brott sitter jag som klistrad när the curse of oak Island går. Oj oj bröderna Lagina har lagt ut miljoners miljoner på att gräva efter något de tror kapten Kid grävde ner på 80 m djup för 300 år sedan.
Jag undrar lite hur i herrans namn de fick ner skatten på det djupet på 16-1700-talet? Det är ju nästan omöjligt i dag med den fantastiska teknik de använder.  Jag funderar också på alla mynt, knappar mm de hittar med detektor. varför gör man inte en riktig utgrävning i rutnät som sig bör?  Ett annat program jag ser lite då och då är Hunting Hitler. Lite osannolikt det också. Han dog aldrig utan flydde ut ur landet, frågan är hur? vart? och med vad?

Vad finns det annars att se?

Följer ibland dock vem vet mest och hemma i soffan är det onekligen jag.
såg förra avsnittet av så ska det låta med Sara Down Finer (stavas inte Chirley Clamp) visst saknar jag både Peter och Calle och var lite avogt inställd till Sara, men fick ändra uppfattning. Hon är vacker som en Nanny Mc Fee efter förvandlingen. Hon är kunnig och har stil. bravo!

Jag ser fram emot nya avsnitt av shetland. Karg, minimalistisk tv med bra innehåll och bra skådespelare.

För övrigt läser jag hellre en bok än ser på tv.

Till sist,, för ett tag sen såg jag dokumentären om prins Henrik av Danmark. En fin människa som aldrig blev accepterad av Danskarna. Han utsattes för hår obefogad kritik och var nära kasta in handduken, men gjorde inte det eftersom han älskade sin fru.

Henrik avled i går. Jag önskar honom frid på andra sidan. Jag beklagar sorgen Drottningen och barnen, barnbarnen nu genom lider.

Gå i frid Kung Henrik!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.