jag

jag

torsdag 8 februari 2018

Trött och seg. Det bär emot



Våren står för dörren.
Nej säger du det är vinter och snart sportlov.
Men för den som ska ha en prunkande trädgård i sommar så måste vissa frön ner i jorden NU!

Jag talar om alla de frön som det står tidig sådd på, bla. Petunia, penséer mfl.
Jag har i dag tagit mig i kragen och tittat lite på frö sidor men tömde rätt snart varukorgen.
Va inne på fröer med posten, där blev påläggen först 29 kr för frakten och sen 49 kr i faktura avgift genom klarna och 49 kr i moms. Det stack i väg rätt fort. Det blir att åka till plantagen istället eller köpa från via Impecta som är ett lokalt företag i Julita.

under trappen står så-jorden och planteringslådorna men orken tryter.
Jag är så trött vilket beror på lågt järnvärde och jag har försökt äta järntabletter men får så fruktansvärt ont i magen.

Ja vad kan det då bli som ska ner i småkrukorna i år då?
Petunior, penséer, malvor, rosenskära, lejongap, nemesisa, färgsporre, ringblommor, atlasblomma och tagetes, kanske nått mer om plånboken tillåter.
Dessa fröer jag nämnde har jag redan frön kvar av.

Ringblommor blir det också, de står som små solar i rabatten långt in på hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.