jag

jag

fredag 13 oktober 2017

HÖST i min trädgård





Höst, jag älskar hösten. Färgerna, den höga luften, allt.
Tyvärr får jag själv värk i leder och till och med under fötterna, men jag älskar ändå hösten.

Livet cykel att födas blomstra vissna ner och dö.
Få dör med sån bravur som växter och trädens blad.

Jag har satt många buskar och växter i min trädgård med tanke på just hösten. men naturligtvis också med tanke på våren.
Min trädgård är därför full av kontraster om hösten, ljust mot mörkt, rött mot svart, grönt mot färg osv.
 Paradisbuskens orange grå blad mot diablons mörkröda.
 Bollolvonets grönska mot Aronians färgexplosion
 Syrenen i förgrunden mot häcken bakom.


Hemliga gångar som nu i höstens fällda blad inte längre är så hemliga.

Alla fantastiska buskar som förgyller denna årstid som Vingad benved nedan.

 
Eller alla fantastiska blommor som håller ut i kylan.






Till och med jag vill vara med på ett hörn, jag som fick ett nytt rött läppstift på eleven.


 
Önskar Er alla
en
underbar
höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.