jag

jag

fredag 19 februari 2016

Första frösådden är i jorden.

Fick lite vår längtan och satte mig med alla mina fröpåsar.
Det är något över 100 st.
Jag delar upp dem i tidigsådd jan-mars.
mars-april.
april-maj
och direktsådd.

I dag började jag med den tidiga sådden.
Hit hör penséer, petunior en del krukväxter som browallia.
Jag hämtade in planteringslådan, krukorna och miniväxthusen från garaget, och såjorden från tvättstugan.
Eftersom fröna från Impecta kom i veckan så har jag uppdaterat min frölista.
Sen är det bara att sätta igång.
 Här är några av de frön som sattes idag, (de som är bild på fröpåsen, tyvärr är det inte det på alla.)


 Min pappa älskade penséer och därför fortsätter jag att så de söta små blommorna. Som en gest till honom och mamma som älskade blått.

 Min favorit är dessa romerska riddarsporrar som är makalöst vackra i rosa eller blått, jag sår båda.
Ni som är uppmärksamma ser att alla påsar har ett nummer, allt är numrerat och katalogiserat.
Frö firmor jag köper från: Jennys fröer och sånt. Fröer med posten. Rara växter, och Impecta.
I bland också från Botaniska verden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.