jag

jag

lördag 30 januari 2016

Landet




Jag känner djup oro över att vår landsbygd sakta men säkert avfolkas och politiken som bedrivs gör att vi snart inte har något jordbruk kvar.


I dagarna sänkts mjölkpriset igen med 9 öre literns som bonden får. fler och fler bönder går ner för räkning. Det går inte att med dagens omkostnader producera mjölk till 1970-talets betalning. Konstigt nog märks det inte på priset i affären, så vart tar pengarna vägen?

Nu måste vi bestämma oss om vi ska följa Eu:s idé om att det räcker om storstads regionerna i Sverige lever, dvs runt Stockholm, Göteborg och Malmö.  Men resten då?

Ska vi riva hus och hem och så skog på allt?
Hur kan ett svenskt medlemsägt företag driva sina egna medlemmar i konkurs?


Jag var inte född förra gången storfinansen hade makten, men jag tror vi måste tänka om.

Vi matas dagligen med sanningar om hur mycket antibiotika som finns i det importerade köttet, vi får veta att det finns rester av antibiotika i mjölken från andra länder och det måste ju gälla alla mejeriprodukter.

Å man talar om att vi ska äta ekologiskt, hur ska man kunna det när allt inom loppet av några år kommer vara från utländska gårdar, då våra egna gått under.

VEM FAN DRIVER DEN KAMPANJEN, ATT STÄNGA NER HELA SVERIGES JORDBRUK???? och med på det tåget blir ju hela glesbygden.

Å här talar man om att vi snart är i krig med Ryssland, vaddå krig med Ryssland vi har ju ett utmattningskrig fört av EU.
Vinner inte vi, svälter vi ihjäl.....

Å det ska mycket till att vinna ett slag som ingen vill utkämpa.
Jag talade med en väninna här om dagen som krasst sa jag skiter i landsbygden jag kan flytta till stan.
Frågan är vem som kommer kunna bo i städerna med den kriminalitet som växer fram där och tillväxten på nya våldsamma förbrytare är på stadig tillväxt i gettona som Vivalla, Rosengård och Rinkeby. Grupp våldtäkter, gängsbråk som slutar med att några hamnar på bårhuset.

Vi monterar ner landsbygden men snart kan vettigt folk inte bo i städer och större samhällen.

Jag tror vi måste gå tillbaka och det har jag sagt förut.

Bo så vi kan hålla en gris kanske ett par kor så vi får den mjölk vi behöver till husbehov och så några hönor för äggen. Grönsaker och frukt får vi odla hemma.


Om vi inte vill bli multiresistenta mot alla bakterier som finns.

I utlandet matar man djuren med antibiotika i förebyggande syfte, det behövs, tro mig, för med den djurhållning de har så skulle hälften av djuren dö annars.


Tyvärr så finns det ingen bred asfalterad väg in i framtiden, utan vi får vända och gå tillbaka den väg vi kom för 150 år sedan.
Sen får väl de som bor i stan äta sitt importerade kött och dricka sin Tyska mjölk.
Jag tänker inte göra det. För hoppningsvis dör de ut stassarna....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.