jag

jag

tisdag 26 januari 2016

Hur vi i Sverige tar hand om våra gamla invånare.

Jag är pensionär. I år sänkte de min redan låga pension från 7254 kr till 7052 kr.
Det pågår en avtals rörelse där folk begär hutlösa löneförhöjningar, medan en grupp av människor i Sverige får sänkta inkomster. Man har sänkt prisbasbeloppet med 200 kr vilket gör att handikappersättningen sänkt med 200 kr, aktivitetsersättningen, och vårdbidraget.

Handikappade, sjuka, föräldrar till funktionshindrade och pensionärer får alltså mindre pengar i 2016 års avtalsrörelse.
vad kan man då dra för slutsats av det?
Att den som inte har någon som talar för sig han får inget.
Så alla ni som tycker att fackavgiften är hög och funderar på att gå ur eller som inte ens är med i facket, tänk om.

Sossarna lovade mycket i valet.
Det går tyvärr inte att genomföra nu.
Alla gnäller och alla skäller på Löfven.
Men med 170 000 nyanlända varav 70 000 skolbarn förstår jag de, vem hade kunnat förutse det?
Vem vill byta med karln?
Tyvärr drabbar detta en skola som borgarna skjutit i sank genom så många förändringar att hela skolväsendet gick i kav.
Samma skola som nu skall ta emot 70 000 nyanlända barn med skiftande skolbakgrund.
Samma skola som kastar ut lärare utan legitimation, men som i samma veva anställer pensionärer...

Sverige är i sanningen fantastiskt.

Vi tar emot 170 000 flyktingar. Miljöpartiets Åsa gråter för att vi mer eller mindre stänger gränserna.
Många miljöpartister är upprörda över att inte alla får komma som vill.
Samtidigt ser vi att unga män från Algeriet, Marocko mfl kommer med flyktingströmmarna från Syrien.  Om vi behållit våra öppna gränser kunde i princip hela Afrika kommit hit.

Många av de som kom försvann utan att ha sökt asyl. Vi vet inte vilka de var, vart de tog vägen och varför de kom hit.
Ändå vill miljöpartiet låta alla komma utan att fråga var i från?
tiotusentals ensamkommande barn har försvunnit..

Vi tog emot alla, vi packade dem som sardiner på asylboendena och de som ägde asylbostäderna gnuggade händerna då de fick uppemot 32000 i månaden per flykting. En flykting som själv fick 3 kvm att bo på dela toalett med 12 andra. Men fick man plats på Malmö mässan var det 7 toaletter på 1000 asylsökande, män, kvinnor och barn. Det kallar inte jag humanitet eller ens respektfullt. det är ren katastrof.

På asylboendena slåss man, personal mördas och folk försvinner.

Ute på stan, på bad husen får svenska(både nysvenskar och andra) kvinnor/flickor utstå de mest fruktansvärda sexuella kränkningar. Och någon idiot har lagt munkavle på pressen.

Man tror alltså att om man inte talar om det som sker så skall rasismen i Sverige försvinna. Har ingen förstått att det är på grund av sånt här som den växer?

När människor tror att de inte får veta sanningen så blir det som man tror värre än det som faktiskt sker.

Så i Sverige låter vi nu våra gamla flytta för att ge plats åt asylboenden.
Vi lägger ner hem för funktionshindrade och flyttar in asylboende.
Vi låter nya svenskar få företräde i bostadskön, till arbete och till studier.

Vi ser mellan fingrarna med att de kör utan körkort.
Man kan ju undra hur många som har den utbildning de säger sig ha?

Vi sänker alltså pensionen för våra gamla och sjuka för vi har inte råd nu när det kommer så många.
Vi försämrar i socialförsäkringssystemet för att nu är det 170 000 som skall ha pengar från flera av dessa försäkringar.

Vi betalar ut retroaktivt barnbidrag max 200 000 per barn!
Barn som inte är födda här, barn som levt och bott i sitt hemland tills helt nyligen.
Men fan ta den som fått ut 20 kr mer i bostadsbidrag än hen har rätt till...

Sverige har glömt sina medborgare, vi som är svenska medborgare.
Man har hittat på allt möjligt för att visa de som kommer hit hur otroligt välkomna de är.
Man tar bort luciatåget, pepparkaksgubbar, svenskaflaggan och skolavslutningar i kyrkorna. Trots att det är tradition i vårt land.
Jag har muslimska vänner och de säger att alla muslimer kan vara med i kyrkan att det faktiskt står i koranen att Jesus och Muhammed skall komma tillbaka och rädda världen TILLSAMMANS.

Hur kan de då ha sånna problem med vår religion. i Istanbul levde muslimer, kristna och Judar sida vid sida under kalifen redan för flera hundra år sedan, varför går det inte nu?

I Sverige är vi så otroligt dumma i huvudet att vi tror att allt nytt som vi inte vet något om är bättre än det vi har.

Så nu har vi hedersmord, kvinnlig könsstympning, oskuldskontroller gruppvåldtäkter och gruppkränkningar av kvinnor där de omringas och inte kan freda sig. Därför att det är tillåtet att trakassera kvinnor utan slöja.
Priset får alltså betalas av kvinnor, så då skiter man i det som man.... som politiker, som ...

I vissa stadsdelar i Malmö och Göteborg gäller andra lagar än i vårt land i övrigt, man har tagit lagen i egna händer. Polisen vågar inte åka in, ambulansen hämtar bara utanför. Vill vi verkligen ha detta?


Varför kan ingen upplysa dessa nya medborgare eller blivande medborgare om vad som gäller?

Nej svensken daltar och hummar och slätar över.

Jag är kvinna jag är mamma till en dotter, jag kan på rak arm säga att jag INTE tolererar kränkande behandling från män varken från Sverige eller andra länder.

Jag lever i ett fritt land.
Jag förväntar mig att de som vill bli en del av Sverige anpassar sig till Sverige och dess lagar och kulturen vi lever i.
JAG FÖRVÄNTAR MIG ATT ALLA MÄN VISAR RESPEKT FÖR DET KVINNLIGA KÖNET ANTINGEN DET ÄR UNGA FLICKOR, MOGA KVINNOR ELLER BARN!!!

Annars anser jag att de kan åka hem och att Sverige bör se till att de försvinner ut ur landet.

Jag är inte rasist men du kan ju försöka bosätta dig i Iran och sen tro att du ska leva som i Sverige där.

Man får helt enkelt ta seden dit man kommer. Det har mina muslimska vänner gjort.
De jobbar och lever så gott de kan så svenskt de kan och det går otroligt bra för dem.
Å det är jag glad för.

Sverige måste precis som England ta ansvar för sin ursprungs befolkning och dem med medborgarskap i första hand och alla andra i andra hand. Vi kan inte dela ut pengar som om det vore låtsas pengar till höger och vänster. Kostnaderna för att ge 170 000 människor socialbidrag, bostadsbidrag, arbetslöshetsersättning, sjukbidrag och pension kommer knäcka vårt lands ekonomi. Tänk därutöver de astronomiska kostnaderna för asylboende, kostnader som jag undrar om de som äger asylboendena själva har valt eller deras vänner? för vem tror på allvar att en flykting kostar 32000 att ha i en tvåa med 5-6 andra?

Handläggningstiden på migrationsverket kommer ligga på 6 mån. Med överklaganden mm flera år, sen går vi svenskar ut och demonstrerar för att de som inte har asylrätt ändå ska få stanna....
annars går de under jorden och bor hos släktingar eller i kyrklig regi samma kyrka som de inte kan gå in i på skolavslutningen för att den är kristen...

Nej jag anser inte att det är flyktingarnas fel att det är så här i Sverige idag, jag anser att det är vårt fel. 
Om vi bara vågade vara stolta svenskar skulle det inte hända.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.