jag

jag

torsdag 4 juni 2015

En mammas undran.

Det tog hundratals år att komma dit vi är i dag.
Jag tänker på kvinnors lika värde.
men tjejer idag är allt utom jämlika killarna.
trenden är att se på flickor som pinnar/pokaler man kan erövra och slänga bort.

Män sätter upp regler för sina flickvänner, regler som sen inte gäller för dem själva.
Flickorna faller till föga.
man vill så gärna ha någon.
och det är så svårt att hitta någon i dessa autistiska dagar då vi alla bara tänker på oss själva.
Ett helt samhälle, en hel tidsrymd men människor utan empati och förståelse för varann.
människor uppslukade av sina egna selfies, sin egen bild, sin kropp, sitt hår sitt liv.

Man lever för hur många likes man kan få för sin bild i de olika sociala medierna.
Å andra sidan lever somliga för att få gilla dessa bilder och på så sätt synas.
Att de där vanliga tjejerna utan ankläppar utan perfekta bröst och de rätta ögonbrynen, den släta huden och den perfekta kroppen går under när pojkvänner och kompisar visar så tydligt vad som är ideal och inte., det rör dem inte i ryggen.

Men jag då ropar de som inte ser ut som en kopia av alla andra, jag duger inte jag?
Nej tyvärr så gör man inte det.
Inte ens de killar som ligger i c-gruppen vill ha en sån där vanlig brud.

Om man som tjej ställer krav, att samma regler gäller för killen som för en själv, då vill grabben fundera om det kommer att funka.
Man kan säga att killar i dag säger -  ställ inga krav på mig, jag gör som jag vill och du gör som jag säger.

Å med det är vi tillbaka på 1800-talet då kvinnan teg i församlingen.
Hur kunde det bli såhär?

Jag säger som Grynet i ungdomsprogrammet. Tjejer ta ingen skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.