jag

jag

torsdag 11 juni 2015

Min trädgård i midsommartid.

Så har den kommit nu till slut den stund vi väntat på... hela långa vintern. Dagarna vi längtat till när snöstormen drog fram. Försommarens höjdpunkt, midsommar tiden.
 
Morgon mellan buskar och träd. jag går en runda varje morgon och ser vad som hänt sen gårdagskvällen.  Bollolvonet har nu slagit ut.
 Liksom det äkta gullregnet.
 Pärlrönnens blommor är så oansenliga men hennes vita bär mot det blågröna bladverket är vackert och i höst blir det orange och rött.
 
Paradisbuskens första lilla blomma.
 
Blodflädern skall snart blomma i rosa.
 
 
 
 Anemoner som flyttat in från en vän
 stjärnflocka en älskling
 Åh den lilla aklejan som är frukten av två andra för mig okända aklejor.
Aklejor är mina hjärte barn. om vi tvingas flytta i höst så skall de få flytta tillbaka till torpen runt om brevens. Där de engång kom i från.




Andra bodde i vårt hus när vi flyttade in som denna iris
Jag önskar dig en fin
midsommartid.
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.