jag

jag

måndag 29 juni 2015

Sommar på Huginvägen 17

Midsommar har passerat. För dem som kan stundar semester och lata dagar.
men ännu har inte sommar värmen kommit.
Allt är sent i trädgården också.
Här kommer dock några bilder på min trädgård, så här de första dagarna på sommaren.



 Här nedan en liten näva, jag älskar nävor.
 Vit toppklocka.

 Foxglow eller fingerborgsblomma, finns i så otroligt många vackra färg varianter.




           I min trädgård finns flera vackra buskar som blommar just nu.
Under trädgårdsprakttry meuette
 Paradisbuskens blomning är överdånig

 Trädgårdsprakttryt  blommar som aldrig förr. Bristol Ruby

                                                                                            
Diablon är vacker när den slår ut men blir extra fin när den blommar i vitt.

 En nykomling i trädgården blommar i år, det är en kamelia schersmin. Den doftar underbart!




 Men längst glädje har man nog av perennerna.




 Liten rosa flocknäva
 
min pappa älskade borstnejlikor


och penséer               



Jag älskar nävor.
 Mamma älskade blåklockor.
Närbild på rölleka i flera färger.

 Bakom funkian syns betonikan som växte här när vi flyttade in.
Jag går i spänd förväntan, hur kommer flädern se ut när den blommar?
Annat har vår herre styrt om helt själv...

 Vad detta är vet jag inte, det dök upp på allmänningen en dag.
I bland blir det riktigt bra när allt får sköta sig självt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.