jag

jag

tisdag 16 september 2014

Val resultat.

Jag känner en stark förtvivlan.
Säger som Mikael Wiehe sjön .. "vem kan man lita på"

Jag är alltså vänsterpartist.
Vilket för min del betyder att jag förr var socialdemokrat, men fann att partiet gick lite för mycket till höger.
Då gick jag till vänster...

Men jag är inte illröd.
Jag är som mycket annat randig.

jag vill exempelvis ha ett totalförsvar.
Jag vill ha regementen och allmänvärnplikt.
Jag tycker inte det är ointressant om Putin vill ta Sverige.
Ryssen har aldrig varit snäll ens mot dem som förr flyttade dit eftersom de trodde att det var landet av guld och honung... de hamnade i arbetsläger och avrättades trots sin lojalitet.
Jag är för NATO medlemskap.

Jag vill stoppa invandringen.
Därför att jag har vänner som är invandrare och som jag vet kom hit med en dröm om att få leva.
I ett land med krig överlever man bara liksom i diktaturstater.

Jag vill att alla skall få ett nytt liv här.
Jag vill att alla skall ha möjligheten att leva sin dröm.
Ingen som kommer hit har någonsin drömt om att sitta i karantän vaken på asylboende eller i några av våra mest sunkiga förorter.

De som förordar fri invandring bor troligen inte i varken Rosengård eller Vivalla.

Jag är inte intresserad av varken könskvotering eller på tvingade pappamånader.

Jag anser att den som är bäst på jobbet får rätt lön och jobbet i fråga.
Jag anser också att kvotering av pappa månader förutsätter att pappor inte vill vara med sina barn. Varför kvoterar vi inte mammamånader?

Man pratar om att lagstifta om x antal pappamånader, herre gud varför då? Lagstifta om att man inte kan förlora lön, förmåner eller sitt arbete om man tar ut föräldraledigt. För det är ju det som är roten till att färre fäder stannar hemma. Fäder som oftast har bättre lön än kvinnan.
Fäder som står för merparten av amorteringarna på hus/lgh lånen. Ge dem trygghet så vill de vara hemma med sina barn.
Gör pappaledigt till en fjäder i hatten vid bedömning av karriären.
Ge den status. Ungefär som militärtjänstgöringen var förr.

Jag vill ta bort skatten på pensionerna eller så får de höjas till en nivå man kan överleva på.

Jag vill att alla som tigger skall erbjudas ett arbete, och en lägsta lön.
samma nivå som för ungdomar som får lärlingslön. Jag vill att alla som är här skall lära sig svenska.
Och få veta sina rättigheter och skyldigheter.

Jag vill att skolan tas tillbaka till den skola jag gick i. Jag vill att den skall vara statlig och lärarna stadsanställda.

Jag vill att det skall vara lag på att den skola som inte kan hjälpa ett mobbat barn skall få stänga tills situationen är löst. Eller så får de vuxna gå hem.

Vi måste göra om lagarna så att man faktiskt kan höjarösten och säga ifrån till barn och ungdomar som överskrider normala normer.

Vi har idag en skola där de vuxna är rädda för barnen, det är inte normalt.


Jag vill ha en åldringsvård som är human. Där de gamla kan gå ut och vara i friska luften när de vill.
Jag vill att man skall få den smärtlindring man behöver och få må så gott man kan på sin väg mot livets slut.

Jag vill inte ha vinster i välfärden.
Jag vill att taxi som kör skolresor skall ägas av kommunen så vi slipper uppleva hur våra barn körs av livsfarliga chaufförer som ser på tv samtidigt.

Jag vill att vi återinför ämnet etik och moral i skolan.
samt vanligt sunt uppförande, och lär ut ansvar.

Jag är innerligt trött på politisk taktik och tjäbbel.
Jag är sur över att sossarna inte finner vänstern god nog. Man har lämnat sin historia, sin ideologi bakom sig.
Om jag var Jonas Sjöstedt skulle jag inte ge sossarna något stöd alls. Varför behandlas som något hunden släpat in? Skit samma om det blir ny val.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.