jag

jag

söndag 2 december 2018

I år kom tant porren ovanligt tidigt



https://raravaxter.se/collections/fr-nyheter-2019?view=grid

Rara växter, som jag handlat mycket av genom åren lanserade den första sidan med frö nyheter 2019.

En ringblomma Ringblomma 'Kinglet Deep Orange'

Ringblomma 'Kinglet Deep Orange'

Calendula officinalis nana  ses på Rara växters hemsida. se länken ovan. Kan varmt rekommendera företaget och deras fröer.


Till julafton brukar frö nyheterna dyka upp. Jag har det lite som tradition att någon gång på julafton titta på alla nya fröer. Brukar också beställa de första fröna innan nyår.
Förr kom Thomson och Morgans tjocka katalog hem i brevlådan i mellan dagarna. Den låste jag från pärm till pärm flera gånger varje dag ända fram till våren. Det kryssades, det ströks och kryssades igen. Nu förtiden får det bli Impectas katalog som står för det nöjet.

I dag hade jag tid över och kollade igenom mina foton från trädgården. Jag vet att ni sett dem tidigare men här kommer ett dacapo.

Mars 2018 kalt och magert
 men krokusen kämpar på i kylan



April  kallt och det har inte hänt så mycket
 men mot slutet av månaden slår så blommorna ut
Maj




Juni
 Det blåste som tusan och detta fina gullregn är numera ett minne blott

Juli varmt in till dödligt varmt och allt torkade





Augusti varmt som i en bakugn








September nu tyckte man värmen var trevlig för nu var det lagom



Oktober-november fortfarande varmt och sommar blommorna som normalt fryser ner i augusti stod sig in i november.






2 dec som liga blommar än bla de vinröda lejongapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.