jag

jag

lördag 29 december 2018

Den värsta julen någonsin


En släkting till maken vann 100 000 kr på triss.

Vi har haft den värsta julen någonsin.
under hösten gick bilen sönder i omgångar. det kostade oss tusentals kronor av det vi sparat ihop från sommaren då Kim jobbade deltid på Hjälmar gården. Vi startade hösten på 0. Sen gick det bara bakåt.

Jag har fått låna tusentals kronor för att få livet att gå ihop.
Jag har till och med lånat till barnens julklappar. Vi andra fick nöja oss med det vi behövde.

Till råga på allt gjorde sig Kimmen illa i benet och fick ett ordentligt bensår som vi nu lägger om varannan dag på dels jourmottagningen och dels vårdcentralen. Den räkningen kommer nästa månad. Det kostar mellan 250 kr och 100 kr per gång. Själv åker jag nu sjukresa till mina läkarbesök för 120 kr per gång.

Vi lever på övertid.

Det är jul och alla vill hjälpa uteliggare, fattiga barn i diverse länder, vi kan inte ens betala våra egna räkningar.
Vem ska hjälpa oss?

Folk undrar hur det kan bli så illa så fort vad har ni gjort för fel?
Det är inte vårt fel det är fackpampen på Voith 2015 som skrev bort turordningsregeln. Själviska i***t.

Förra året fick jag ringa till svärmor och be om 500 kr till mat.

I ärlighetens namn har andra hjälpt oss med julmaten i år, jag är tacksam.

Jag är tacksam för våra vänner som hjälpt oss och min kusin.
Utan min kusin hade vi bott på gatan.

Kim har nu fått en visstidsanställning på timmar. Det innebär att han får jobba när det fattas folk. En ljusning i allt.
Dottern har börjat med körkortet och sonen också.

Jag är så glad att vi tog en barnförsäkring på dem  så att de har pengar till sina körkort.

Erik utreds för en ovanlig sorts blodcancer och dottern är illa i sin diabetes.
Jag är sämre än på länge och maken har bensår igen.

Jul strålande jul eller ett stressigt ångestfyllt helvete.
och det finns dem som har det värre än oss, känner du någon som inte kan fira jul?
Du har väl hjälpt dem? eller är du också en självisk människa som blundar för hur dina närmaste har det?

Jag tänker på budordet allt vad du vill att människorna ska göra för dig gör det för dem, gäller det omvänt också?
allt vad folk gjort mot dig gör det mot dem också.

Fast en sån människa är inte jag.

Gå i frid.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.