jag

jag

söndag 27 maj 2018

Mitt i natten..nästan



Det har varit några fulltecknade dagar.
Förra veckan hann jag inget och dog nästan av värmeslag och alla mygg har nästan gett mig och dottern blodbrist...

Hannas myggbett är 5 cm i diameter och hon har ca 50 bett på benen.

I dag har vi gått hela hästhagen och plockat skräp.
Jag har för tredje dagen i rad rensat ogräs i rabatten ut mot vägen. Jag var dum nog att för några år sedan sätta frö av en vit näva, ingen aning om vilken sort men den förökar sig katastrofalt. Så jag har bestämt att utrota den i min trädgård och där jag ser den. Så nu har striden börjat mot knölklocka och annat elände.
Simon och Hanna har i kväll hjälpt mig sopa upp på vägen och kratta upp ogräsrenset i trädgården.

men det är bara början...

I kväll gick jag en sväng i min trädgård, tog lite kort och förstår nu att min 15 år gamla kamera sjunger på sista versen, när hälften av korten är suddiga.

Se på Allium bollarna så vackra.
Varje boll är hundratals små, små blommor som liknar stjärnor.

Hittade en snövit Akleja i rabatten som inte funnits förut, dubbel dessutom.
Vy över min trädgårds framsida i kväll.
 Snöbollsbusken  blommar med de största bollar jag någonsin sett.

Gullregnet från Pappas trädgård på Skolhusvägen 13.



Vi fick sommar på en gång, gå ut och gläd din själ i sommarens första skälvande dagar.




 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.