jag

jag

måndag 7 maj 2018

Fantastisk trädgård



Det är vår och försommar på samma gång.
Från att ha varit kallt och grått och långsamt har nu blommorna slagit ut fort och alla på en gång.


Jag såg intervjun med Göran Greider på tv i går. Hans berättade om sitt trädgårds intresse och sin förkärlek för Dalior. Trädgårds kärleken delar vi men inte passionen för Dalior. Just nu är min kärlek tulpaner.




Förvånande är att vissa känner jag inte igen... kanske för att de jag satte 2016 aldrig kom upp i fjol. De röda var från början två röda som fanns kvar sen förre ägaren, de är äkta tulpaner och förökar sig.

Jag har förstått att jag har en medels svår depression och det är inte konstigt. Inte som de sista tre åren varit.
Men nu läste jag att en trädgård kan läka vinterns så i själen och det har det ju gjort förr.



 En gammeldags äkta narciss


Jag letade lite i grönskan, kan jag ha dragit upp mina smörbollar i tron att det är ogräs? detta händer mig då och då, men såg de späda bladen på rätt ställe till slut.

I bland är det det lilla som är underbart. Som dessa pytte små blommor
Men helheten fängslar och jag kan stå och njuta av mitt lilla träd när bladen spricker ut eller när det blommar om några veckor.

 
 
 
Tycker du om trädgård och blommor kom gärna förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.