jag

jag

onsdag 24 januari 2018

Nu går skam på torra land.




Jag såg Kalla Fakta.
Programmet handlade om LSS hjälpen till funktionshindrade.
Socialdemokraterna har bestämt på lösa grunder och ren gissning att fusket är omfattande inom vården av våra svagaste, de utan egen talan.

Detta beslut med direktiv till försäkringskassan att dra in hjälpen till de som bla sondmatas då man anser att det inte är livsuppehållande behandling. Men man kan få stöd om man matas.

detta måste vara århundradets hårklyveri och ordbajseri för vad är det för skillnad att få hjälp att äta med sked eller slang?

Jag brukar rösta på socialdemokraterna eller vänster partiet, men då jag blivit grymt besviken på vänstern hade jag faktiskt tänkt rösta på socialdemokraterna, men det går inte nu.

För de finns inte kvar.

det parti som jag som ung bekände mig till är borta. På min tid var socialdemokraterna ett välfärdsparti ett parti för allas lika värde frisk som sjuk invandrare som svensk ung som gammal. osv. Nu räknas bara invandrarna.

Borta är solidariteten med andra.
Borta är arbetarrörelsen för hur kan man ens fundera på att ta bort strejkrätten? (ang UG om Göteborgs hamnarbetare)

Vi har kort och gott fått ett nytt högerparti.

Jag har funderat och funderat och kommit fram till att jag inte kommer rösta i år.
Jag hade tänkt rösta rött eller på SD för att få tillbaka det Sverige som håller på att gå under.

För sanningen kan vara den att vi tagit in så många nya svenskar att vi inte längre kan ta hand om våra svaga.

Sanningen är den att nya svenskar har fler förmånen både på arbetsmarknaden och bostadsmarknaden än svenskar.

Det är inte längre någon god affär att vara svensk då man är rättslös och chanslös.

Ett samhälles mått på välfärd är det vi kan ge de svagaste. men idag får vi klara oss själva.


Och vi är rädda att Ryssen kommer. men där har de höjt pensionerna med det tredubbla. Jag fick 200 kr i höjning när skatten sänktes det är fan i mej en skam.

Andra har fått sin hjälp indragen och föräldrar får jobba dygnet runt med sina sjuka barn utan avlastning.
fy fan Sverige!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.