jag

jag

söndag 11 juni 2017

Otålig

7veckor i gips. Nu börjar jag bli otålig.

Först hade jag ganska ont åt morfin, och slutade med det efter ett par veckor. Klarade mig bra med Alvedon.

Ovan första gipset.

Jag har bytt gips i princip var annan vecka, på grund av skav och klåda bla.

Till en början de första 6 veckorna fick jag inte belasta foten vilket innebar rullstol.
Det innebar att jag fick bo i vardagsrummet och där bor jag än eftersom vi har sängkammaren på övervåningen och jag har svårt att gå i trappor innan fotleds operationen. Nu är det i princip omöjligt, det går med stor ansträngning.

Nu har jag fått ett gips jag får belasta till smärtgräns, men det gör inte ont att gå på, inte förrän efter åt. Nu har jag fått börja med morfin igen för att orka belasta. Jag är inte så pigg på att sitta i rullstol resten av livet.

Allt går så mycket långsammare, det är  ett helvete att torka golv i rullstol och att diska. ja allt blir mycket krångligare och jag kommer inte ens in på toa med rullstolen. Där har jag fått en bock att hålla mig i så jag kan hoppa på ett ben över tröskeln.

5 veckor kvar.
jag undrar hur mycket som är kvar av mitt ben då? har som bekant droppfot på det här benet det var ju därför jag gjorde steloperationen av fotleden eftersom benen flutit ut och lagt sig under foten med bara skinnet emellan.
Här ser man tydligt min dropp fot avmusklad och formlös.
Knölen är ett spikhuvud
 Doktorn har förlängt min hälsena eftersom den dragit ihop sig efter 25 år utan muskler.

.Ovan syns tydligt hur smalt benet blivit efter 6 veckor i gips.

Man ser att det är en utbuktning där hålfoten skall vara det är ett mellanfotsben som lagt sig där. Blir det inte bättre efter op så måste vi kanske operera igen och steloperera det också. Då får jag en planka till fot, inget man önskar sig.




Nuvarande gips.

Som synes har jag plåster på stortån, det är för att jag rensat ogräs i rabatten krypandes och kände ju inte att tå släpade i cementplattorna eftersom jag inte har någon känsel i fot och ben.


Jag ser fram emot att bli av med gipset kan jag säga och jag tackar gud för varje dag det regnar. Inte kul när svetten rinner på insidan av gipset.
Heller inte så kul när ett kryp kröp in och bet mig kliar nu infernaliskt under gipset där den bet mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.