jag

jag

tisdag 20 juni 2017

Sommar

Äntligen har jag fått börja gå på mitt gipsade ben. En frihets känsla med begränsning. Men i helgen var jag ute i min trädgård. Den är så vacker.
Rabatten som skött sig själv och som gör som den vill oavsett vad jag gör.

 Framsidan gjord för dem som går förbi hm.. måste ta tag i ogräset vid kantstenen...
Katternas blomma, kattmynta hela kattbeståndet här gottar sig i blomsterprakten och rullar sig med stort nöje i den.
 Nävor är mina blommor, jag älskar dem. Under en salvia
 Under en stor kungs näva
 Iris, i bakgrunden den halv döda tujan. jag vet idag inte om de två tujorna på framsidan överlever och Korea granen är också ful
 
Under,  flocknäva jag har den i vitt också och som liten i mer rosa nyans. Rosa är min färg.
 självsådd akleja som valt sin bakgrund själv
Så mörk man kan bli, nästan svart. Trodde jag slängt den förra året när jag rensade ut lite i bestånden.
 Helt vanlig Blå klint.. fast rosa då..
 Frans nejlika har aldrig sett en sån någon annanstans
 Allium
 Krollis
 
Snart är det midsommar. Sen blir det mörkare och mörkare. "Jaha sa Baltzar Sandström, nu vänder det snart är det jul igen" en kommentar som retade gallfeber på min far, vart enda år samma visa samma ord samma ilska..
Fast visst är det sant.
 
 
"nu går solen knappast ner
bländar bara av sitt sken. skymmningsbård blir gryningstimma
varken tidig eller sen..." Harry Martinson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.