jag

jag

torsdag 22 juni 2017

Sommar 2

I dag har jag städat med mina barn till midsommar. I går var jag ute en stund i trädgården innan jag åkte till USÖ.
 Över: en duk vi ropade in på auktion och "falska" dalahästar från bla Helsingborg.
Under vas i  keramik och en duk jag broderat
 Midsommar stången i fönstret fick min mamma Margot i midsommarpresent av Sollan Källgren för många år sedan. Flaggan har Hanna gjort på fritids. Blommorna är från svärmor Kerstin till Erik på hans födelsedag, står sig än!

 Paradhandduken har mamma gjort
Vi va till sjukhuset igår gick efter Svartån. Vacker blomma vet dock inte vad det är.
 Älskade Canadagäss
 Bukett på rot vid vattnet så vackert när naturen själv får bestämma
Liten ljust rosavit flocknäva en sån vill jag ha - älskar nävor

 
Mycket fin rabatt!

Vår entré idag, här hälsas man välkommen av fingerborgsblommor.
 
 
 Eller ett blått hav vid garageinfarten.




Jag gillar kontraster här den rödbladiga finska rödbjörken och gul bladig smällspirea .
Mina älskade blåa blommor vid vägkanten.

 Åh ett hav av vit flocknäva. Inget ogräs orkar igenom där inte.
 

 Blå näva med blodrött bladverk
Rosa skönheter sist en borstnejlika som min pappa älskade.

 
Glöm inte bort att alla blommor stått inne hela vintern och behöver lite sommarlov.
 
 Lewisia -en fin present från en nära vän
 
 
 
Jag önskar Er alla
en
fantastisk
midsommar helg!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.