jag

jag

måndag 27 mars 2017

Vår här hemma


Det känns fantastiskt att det äntligen är vår.
Krokusen blommar, vår stjärnan är på väg upp och till och med tulpanerna.



Jag har äntligen fått flera vintergäck att blomma.


Till och med penséerna har kommit upp, det var inte så kallt i vintras så de dog aldrig.

Maken och jag har varit ute rensat alla rabatter och lagt på ett lager koskit.
Det var dock inte så kul att upptäcka i år igen att vår rabatt längs huset används som katt toalett.

Ett annat vårtecken är att jag börjat brodera igen. De här handdukarna har jag gjort till dottern.


Jag har skolat om de första plantorna jag sådde i februari.
och satt en ny omgång frön.

Jag vill så förtvivlat gärna bli klar tills jag ska opereras.

Det blir tolv tuffa veckor med gips.

Jag köpte mig en vårbukett att ha på köksbordet. Man blir så glad av sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.