jag

jag

måndag 20 mars 2017

Min handikapp tillvaro förstärks

I dag kom min arbetsterapeut.
Vi tittade på min arbetsstol, mätte sitt djup för den rullstol jag kommer att behöva.
Vi kollade trösklar och ramper in. Och till sist tog vi mått på sängen som skall stå i vardagsrummet.
Toastolen blir ett fråge tecken, liksom tröskeln in.
Vi kollade badbrädor och duschpallar.


Kort och gott blir vårt hem fullt av pensionärs attiraljer.
Jag blev också rekommenderad att ta kontakt med biståndshandläggaren, då vi inte vet om det kommer finnas anhöriga hemma. Jag kommer inte kunna ta mig till toaletten själv första veckorna. Och jag kommer behöva hjälp att duscha.

Kort och gott blir jag i beroendeställning till andra, och det är det värsta jag vet.

på onsdag skall jag träffa ortopeden för operationsplanering, anestesi läkaren för planering av narkos och smärtlindring.

Ja värken tar ut sin rätt....
Funderar på hur jag ska göra med håret? ska jag tvätta det två gånger med hibiskrubb så kommer det se ut som svinto.
Då har jag två val: 1. klippa av det redan nu före operation. 2. Klippa av det någon gång i juli/augusti och se hur illa det blev?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.