jag

jag

måndag 12 december 2016

Närmare jul




Imorgon är det lucia.
Det är då granen skall stå på sin plats.
Så i helgen städade vi och klädde vår gran.



I år in finner sig inte julkänslan, kanske för att maken varit arbetslös så länge att vi inte längre har några pengar kvar av våra besparingar.
Det vi har att leva av är 15 000 kr i månaden och det räcker den här månaden (om det inte varit jul) men inte nästa då alla huslån kommer, så jag måste spara pengar denna månaden för att kunna betala dem. Det kallas planering.

Men människor är snälla, en kom hit med fisk, vi har fått pålägg av min väninna en matta av en annan väninna och blev bjudna på julbord av min kusin.
Julpynta kan man ju ändå eftersom det redan finns.



 Mina Amaryllisar blommar i år igen, omtänksamt av dem.



 
 
Guds frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.