jag

jag

måndag 5 december 2016

Julen 2016 börjar 2 veckor före 1a advent

 
Julen smyger in runt 25 nov
 
 

Älskar dessa ulltomtar

 
helgen före 1a advent sätter jag upp julgardinerna, lägger på juldukar i köket, hallen och vardagsrummet.

skåpet i köket pyntas
 kökslampan får sina tomtar

 present från min dotter som förra året var på Lisebergs julmarknad.
Jag älskar målade ljuslyktor.

De här tomtarna har jag fått genom åren av maken. helt underbara!
 
 Jul i Eriks rum, ängeln är arvegods från mina föräldrar.
 Hyllan över fläkten. Ljusstaken den tre armade är från min mormor och de runda från min mamma, liksom tomtarna.
 Vardags rummets blombord.
garn tomtar från pappa Kims släkt. Lite slitna.
 
 ingen jul utan pappa Kims tomte och mina fåglar
 Absolut ingen jul utan vår Adventskyrkan
 
Ingen jul utan kattkakor.
Ingen jul utan hemmagjorda biskvier
 
Ingen jul eller ens advent utan blommor.
 Första Amaryllisen som blommade om i år.
Ingen advent om man inte sett julgranen i Brevens.

 
 
Ingen jul utan att vi går på midnattsmässa.
 
 
I år blir det nog
en jul utan julmat och utan julklappar.
En jul utan pengar.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.