jag

jag

måndag 25 juli 2016

Jag skäms på andras vägnar.

Jag är inte vidare omtyckt i byn, för jag säger vad jag tänker och när ingen lyssnar går jag till tidningen.
Jag är inte ensam.
men det kostar.

Här om veckan såg min granne hur några tonårstjejer i 12-14 års åldern stod och rotade i en hundlatrin.
De fiskade upp hundbajspåsar.

Damen ifråga fick onda aningar.

Inte så konstigt.
Under senvintern-våren och sommaren har hon fått utstå spott och spe från byn och grannbyns ungdomar.
Ungar från fina familjer skämmer totalt ut sig och sin familj. Det är ju på frukten man känner trädet....

Det har gått så långt att de kastat sten efter henne.

Nu stod alltså några tjejer och letade hundbajspåsar. ( de landade sen i damens brevlåda)

Mitt i natten vaknar hon av att det är människor i hennes trädgård.
När hon öppnar dörren står det en tjej med en brinnande soppåse i händerna.
Kvinnan blir vettskrämd.

- är du inte klok säger hon ska du tända på mitt hus?

Hon är så rädd att hon inte längre törs gå ut med hunden ensam om kvällarna.
Hon funderar på att flytta. Hon vill inte brinna inne i sitt hus med make och hund.

Nu är det så här att ALL MOBBING börjar vi köksbordet.
Sålunda kan man säga att ALL SKIT KOMMER FRÅN FÖRÄLDRARNA.

Kvinnan vet nu vilka tjejerna va och det vet jag också.
SÅ HÄNDER DET NÅGOT MER SÅ ÄR INTE JAG RÄDD FÖR ATT KONTAKTA POLISEN OCH SOCIALEN.

Människor skall kunna känna sig trygga i sina hem inga skit ungar skall komma och försöka tända på.
det är MORDBRAND OCH FÖRSÖK TILL MORDBRAND.

Om det polisanmäls får dessa flickor nytt boende.

Damen valde att inte polisanmäla.
Jag hoppas dessa ungdomar sätter värde på en gesten. Jag hoppas de i fortsättningen bemöter henne med tacksamhet och respekt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.