jag

jag

fredag 16 oktober 2015

crisis what crisis

Rubriken är ett citat från Supertrams andra skiva.

Hyper aktuellt i dag.
Kris vaddå kris?

Krisen idag är på många plan. Individuell för dem som flyr.
Katastrof för de länder som skall ta mot miljoner människor på flykt.
Kris i vården, kris överallt.

Men här hemma är flykting krisen i periferin.

Min man har blivit uppsagd efter 35 år på Voith Fabrics i Högsjö.
Enligt facket följer de inga regler.
Vem blev uppsagd?

De sjuka, de handikappade och de med hög frånvaro.
Min man blev uppsagd pga att han har barn med sjukdomar (bla diabetes typ 1) och en handikappad fru. Man sa att han inte kunde åter anställas för att han blivit rehabiliterad bort från en avd. Jag vet inte om mobbing av en jobbar kompis och pga byte av avd gäller som rehabilitering?

Annars är det rehabilitering att tvingas jobba dagtid när ens handikappade fru fått ett barn.
Jag kunde inte lyfta på den tiden då mitt diskbråck i ryggen fortfarande var aktivt.
Jag anser ju att det var jag som skulle rehabiliteras då inte min man.
Men Voith anser kanske att jag är anställd där?

Kris vilken kris?

Jag har precis fått veta hur illa det är med min nacke.
Att månader av värk och krasande ljud inte är inbillning.
Jag såg röntgen plåtarna och jag blev rädd. Det är diskbråck och det är pålagringar som är så stora att nackkotorna lyfter varann. Ser ut som klor.

Diskbråck i nacken och dessa pålagringar ger mig värk i huvudet, hörselrubbningar, värk i händer och svårigheter att gå och hålla balansen.

Kris vaddå kris?
Sonen skall söka till gymnasiet, eftersom han har autism vill alla att han går på Virginska och läser grundskolans ämnen igen.
Men han har betyg i alla ämnen utom matte. Om man är högfungerande autist med IQ över 125 då blir man ändå sedd som utvecklingsstörd. men det finns läkare på sjukhusen med autism.... varför får de jobba kvar?

Kris vadd å kris?

min dotter lyfte sönder sin rygg på sin skola.
Hon har nu ett diskbråck på S1- L5 det ger henne en hel del olägenheter, som en 19 åring inte vill ha.

Kris.
Vad gör vi nu?
Är det inte nu Gud ska gripa in?
Hallå var är han då?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.