jag

jag

torsdag 15 oktober 2015

Höst på Huginvägen 17




Jag älskar hösten.
Därför att då får man gå in och krypa upp i soffan med en bok.
Man kan tända en brasa dricka hett kaffe eller varm choklad.

Det är okej då, men om man gör samma sak på sommaren tror folk man tappat några muttrar.

Jag älskar också att sitta i mitt kök och se ut på träden som sakta går från grönt till gult och karmosin rött.

Medan naturen saktar av passar jag på att plocka Aronia bären till saft.
Min vita pärlrönn blir det dock ingen gele av men bären är vackra mot det orange bladverket.


 Bukett apelns andra fägring
 Älskar ljung men inne vill jag inte ha den då den betyder död och elände och det har vi redan nog av.
Även skogen blir vacker om hösten här lingonris.

Somliga blommor kämpar på trots några grader kallt om natten.

 snart är slitet slut för den här lille gynnaren.


Jag önskar
Er
en trevlig höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.