jag

jag

lördag 8 februari 2014

Mellon kontra homo-galan.

Årets mello är en katastrof. Först programmet skämtade grovt om Danmark.
För att inte säga att de kränkte vårt västliga grannland.
Humorn är under all kritik.
Programledarna är inte värst heller, Gina är ljusår ifrån dem, så mycket bättre. Snälla tv ta tillbaka Gina.

Väntar och slår sen på homo-galan.
Hög kvalité, fantastisk humor fina uppträdanden.
Bäst på scenen var de två gymnasterna som fick både oss tv-tittare och publik att hålla andan och bäva. Styrkan och skönheten i uppträdandet tog andan ur oss.

Måns Zelmerlöw var rolig och förvånade oss alla med sin naken chock som ändå inte var så avslöjande.
Snyggast och bäst på musikscenen var Robin Stjärnberg. Han har en fantastisk röst.
Berörde gjorde också Laleh.
Berörde gjorde  Sanna Nielsen i mellon vilken röst.
Martin Stenmarck  sjöng för liv och lust. Övriga i start fältet var inte kända av mig. Några hoppande killar med olika etnicitet några killar som sjöng med två tjejer som var killar... en grupp bestående av två killar och två tjejer... en hoper clown lika killar som appellerade till  varenda   raggare i Sverige eftersom soundet var rockabilly men låten hette halleluja kanske en flirt med pingstkyrkan?

Men startfältet i mellon var inte alls dåligt, snarare väldigt jämnt, förutom att Sanna stack ut som överlägset bäst.

För att av sluta med några ord om homo-galan, vilken sammanhållning, vilken stämning. Vilka fantastiska människor!
Man beklagar djupt att man inte är homo.

Kärlek är fantastisk, all kärlek är fantastisk oavsett vem som älskar vem.
I en värld av krig och hat, mord och våldtäkt är det helt fantastiskt att det finns kärlek.
Det är också katastrof att man år 2014 inte får vara den man är i världens alla länder.

Alla ni där ute som är HBTQ  Jag bugar mig jag tar av mig hatten för er, för jag förstår vad ni gått igenom och går igenom varje dag. Mitt hjärta är med er. <3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.