jag

jag

måndag 24 juni 2013

Höftresan 4

Det har gått bra sen sist.
Det har gått 6 veckor snart.
Jag var till sjukgymnasten (ef 4 veckor)
Jag fick beröm, läkningen har gått över förväntan, rörligheten är nästan normal till och med bättre än den var innan operationen, å andra sidan har jag haft väldigt begränsad rörlighet i höften de senaste 30 åren.
Hon undrade hur många gånger om dagen jag gjort övningarna jag fått.
Sanningen är den att jag inte gjort dem, jag tror på att röra mig i vardagen och försöka göra det jag i normala fall gör varje dag. På så sätt tränas kroppen upp till att klara av mitt liv.
Nu försöker jag rensa ogräs genom att hänga över rollatorn.
Det går sådär.
Nu i 5 veckan går jag inne utan kryckor och kan gå korta sträckor ute med en krycka.
Ute på vift i affärer osv. går jag dock med två.

I helgen var jag på Kullen med två kryckor, dock blev det ingen dans för min del, å andra sidan har jag inte dansat på 20 år. 
Svårast har jag att sitta och att stå, men det har inget med min höftledsoperation att göra, det är snarare en liten flashback från min rygg.
Det är också pga. min rygg som jag har svårare än förväntat att gå.
Jag har tvingats be min läkare om ytterligare en ask Ketogan.
Nerv värken är hemsk det brinner ner i benen, å andra sidan är det något jag haft till och från sen 1992.

Mitt mål nu är att kunna åka till Askersund car and bike meet utan att behöva åka rullstol.
Så det gäller att gå och gå och gå....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.