jag

jag

lördag 8 juni 2013

Höftresan 3

Tre veckor sen min operation.
Sängförhöjaren funkar utmärkt och jag sover äntligen hela natten.
Har slutat med medicin på dagen och tar bara en morfin tablett och en alvedon forte till natten.

Jag var på Mariebergs lilla spring meet  6 juni. Gick hela undervåningen på Marieberg.
Passade på att sätta snurr på skattepengarna.
Först tänkte jag lägga pengarna på huset, men insåg att det bara skulle bli jag som gjorde det.
Så jag började med Parfymeri L.
Det blev Clinique body skrubb och even better eye, ett stift för ögonens svarta ringar.
Ja jag har en hel begravningsbyrå under ögonen sen operationen.
Men inte nu längre! Gud vilket litet underverk!

Sen åkte jag upp i rullstolen med maken till Bellbox.
För nu har jag läst en heldel tidningar medan jag legat i sängen och såg då en reklam från Bonacure.
En hel serie med produkter  för torrt och risigthår.
Eftersom mitt hår ser ut som en rishög, där det nu finns något hår kvar över huvudtaget, så var jag intresserad.
Jag var egentligen där för att köpa mirakel oljan Moroccanoil, men kände väl att jag ville ha något nytt att glädja mig åt.
Jag köpte två produkter av Bonacures serie oil miracle. Spray balsam och en styling produkt.
Herre min tid, nu ser mitt hår tjockt och blankt ut fast jag nästan är flintskallig fläckvis!!!!

Jag mår ganska bra.
Jag orkar vara uppe stora delar av dagen om jag vilar mitt på eftermiddagen.
I dag har jag varit på besök hos en väninna och suttit i4 timmar.
Känns som om livet kanske är uthärdligt ändå.

Men det har kostat att bli bättre.
Jag har tappat 5 kg, tack och lov, då slipper jag banta bort dem.
Jag som införde köp förbud vid nyår har köpt mer kläder än jag någonsin gjort.
Har handlat tights, blus och klänning från Gudrun Sjödén, något jag aldrig gjort tidigare.
Jag brukar nöja mig med något var annat år.

Summa sumarium:
Jag kan gå och det gör inte ont.
Jag kan sitta och det går ganska bra.
Jag sover hela nätterna.
Men jag kan fortfarande inte gå på toa någon annanstans än hemma.
Övriga familjen klagar vilt på min lutande skyhöga toasists!
Men tyvärr, den lär stanna ett år.
För det tar ett år för höften att läka.
Hur i herrans namn skall jag orka vänta på det?
Ogräset är högre än blommorna (beror på hästskiten jag fick av G.M)
Man kan lugnt säga att det kliar i fingrarna.

Smärtan hade väl varit helt borta om det inte varit för min rygg och nerv värken som strålar ut i bägge benen. Den härrör från mitt diskbråck, så det är bara att vänta.
Värst är tröttheten, försöker peta i mig allehanda vitaminer för att piggna till, blodvärdet sjönk eh del efter operationen.

3 veckor har gått och det enda som retar mig är varför jag måste linka omkring 3 veckor till med två kryckor, för det skulle räcka med en.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.