jag

jag

söndag 12 maj 2013

Min trädgård i dag.

Mina bärbuskar är i jorden och rabarbern likaså.


I pallkragen växer sallat.
Hur det gått med mina blåbär vetekatten, kanske har de dött av barfrosten i vintras.
framför kragen står ett jostabär.
Skulle köpt svartavinbär, för mina dog nog av flytten, men det blev en klänning från Joy istället :)


Detta skall bli en perennrabatt för höga perenner, riddarsporrar, liljor, stormhatt mm i framkant låga perenner som fänrikshjärtan.
på soptunnan står tomaterna och solar sig.

Hittade en "Ny" alunrot på Ekholmens handelsträdgård i Vingåker.
Den får bo i rabatten under köksfönstret, för maken fick aldrig ner några plattor där och då tog jag tillbaka min rabatt, för ett tag i alla fall.

 Balkansippan blommar så sött undrar bara vart alla de andra tog vägen vita och rosa syns inte till.

Rosa pärlhyacinter ser nog mest vita ut...
fänrikshjärtan fick jag av G.M det räckte till flera ställen.



Gulbladig smällspirea och mina underbara aprikosa tulpaner.


Jag älskar den här tiden, då björklöven är skira och hela naturen är som ett nyfött barn.

 

Ha en skön vår
för
snart är det sommar
och den är kort...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.