jag

jag

fredag 15 mars 2013

Svensk heder och moral försvann med borgerliga regeringen.


Volvo betalar svält löner i Indien.
Ett Svenskt företag skämmer ut Sverige utomlands!!!!!!Jag läser min mans tidning “Dagens arbete”
På sida 16 i nr 3/2013 är det ett helsidens uppslag.

Jag citerar “ Volvo är den sämsta arbetsgivaren i branschen, anser Volvoarbetare i tre världsdelar. “ en arbetare i Indien tjänar 650 kr i månaden.
Enligt FN är matkostnaden för en man i Bangalore 481 kr i månaden. ( enl. DA nr 3/1013 sida 18.)

Volvo är ett så stort företag att de lätt kunde betala mannen minst 1500 kr i månaden och de skulle ändå göra en fruktansvärd vinst på varje lastbil.
Det minsta man kan säga om detta är
skandal!
Jag uppmanar folk att bojkotta Volvo!

Men i vår värld är det ju inte bara Volvo som borde bojkottas.
Jag fattar inte varför vi inte skickar hem regeringen och kräver deras omedelbara avgång.För du och jag har väl aldrig velat ha våra söner och bröder i krig i Afghanistan!
Hur i helvete blev det så???
Du och jag ville väl inte att vårt land skulle stå helt utan försvar?

Världen är full av galningar, världen är full av terrorister och vi monterar ner vårt inhemska försvar för att skicka våra män till kriget i Afghanistan.

Jag trodde vi var där på uppdrag av FN och skulle bevara freden.
Men kanske har FN blivit USA och de har ju olje intressen i landet.
Så syniskt bara att utnyttja svenska soldater och alla andra i sitt eget jävla krig.
Jag är så upprörd.

Jag var på föreläsning av Jonas Sjöstedt, när jag satt där i bänken slog det mig så fort raset gått.
Visst vi har fått några hundralappar i plånboken men är de värda priset?
Priset av osäkerhet, bemanningsföretag där de anställde lever som livegna.
Priset av att inte kunna vara sjuk inte ens döende i cancer utan att jagas av försäkringskassan?
Arbetslöshet för äldre och unga?

1931 i Ådalen sköt man arbetare som stred för 8 timmars arbetsdag skäliga löner mm.
Det skulle kunna vara idag.
På 6 år har vi backat tillbaka till 1930.
Från välfärdstrygghet till rädsla och osäkerhet.
Med osäkerheten kommer invandrarhatet.

Om vi hatar dem, ser vi inte vem som vi borde hata, det är noga planerat från de rika utsugarna som kallar sig Sveriges nya arbetarparti.

Det i sig är en kränkning när man gjort folk livegna och livrädda med sin arbetar politik.
Från bostad och hem till alla, till utanförskap och uteliggare ja tiggare.
Du kanske ser ner på dem där de sitter, ovetandes om att det faktiskt kan vara du imorgon! Var kommer de ifrån? från ett blödande Europa, det har Eu sett till.

Jag har bestämt mig för att lämna sossarna, jag kan inte för mitt liv stödja ett parti som tycker att friskolor skall vara kvar att det är okej med vinster i välfärden.

Cheferna för Carema tog ut en bonus på hela 900 miljoner, Carema som väger kisseblöjor som har delade turer för personalen….
Om inte sossarna kan se att det är fel, kan man lätt bunta ihop dem med den bruna sörja som styr Örebro idag.

Man gör vad som helst för att få makten, säljer till och med sin själ.
Men det blir så när sossar har mamma på Carema, barnen i Engelska skolan och själv får hem en matkasse från Lina, får städat av städbolag….
Man vänjer sig så lätt vid pengar….

Medan vi andra inte överlever på lön eller pension.
Vi är tillbaka med mössan i näven och nu är det inte en baron som suger ut oss….
 
Tillbaka till DA, sid 6 nr 3 2013. Jag citerar “ Vd:s lön är 83 gånger högre än den anställdes… för 10 år sedan hade Assa Abloys vd en lön med bonus som motsvarade 27 arbetarlöner…. Direktörslönerna stiger betydligt snabbare än arbetarnas.” slut på citat.

Det började i Bryssel med EU.
Vi jämför oss med USA och Europa.
Vi höjer lönerna för att få behålla kompetensen, heter det.
Jag anser att det är skitsnack.
Vi hade det andra inte har, vi hade ett fungerande välfärdssystem.
Ett trygghets paket.
De som ville flytta till Europa, Asien … de flyttar ändå.
De tog företagen med sig.
Det märliga är att alla vill hem när de skall föda barn eller bli sjuka.

Trots gynnsamma företagsklimat flyttar företag utomlands.
Låt dem flytta.
Jag vill inte köpa saker eller tjänster av företag som suger ut sina anställda, och så borde staten också tänka.

Vi måste börja köpa svenskt även om det kostar lite mer.
Vi måste börja fråga varifrån maten kommer som vi äter.

Jag bryr mig inte om att det var hästkött i lasagnen,
Det som upprör mig är att det var ko kött i den från Rumänien.
Jag vill inte äta ko kött från Rumänien, Polen eller Sydamerika.
Jag vill inte äta kor som fått kadavermjöl, jag vill inte äta kött där jag vet att djuren inte behandlats med respekt vid slakt transporter och slakt.
Vem minns inte de upprörande bilderna från Spanien där man lastade kor med kedjor runt benen och benen slets av?
Margaretha Winberg stred i Bryssel för dessa djur.
Är allt det glömt?
Varje dag försvinner 5 bönder i Sverige.
Vår mjölk kommer från Danmark, Finland, Tyskland och Holland.
Jag vill dricka svensk mjölk!


Jag läste också veckans kommunalarbetare. Nr 5/2013 på sid 10 står att läsa och jag citerar “ delade turer i nio av tio kommuner.”
Sicken skandal! När skall vårdpersonalen träffa sina familjer?
För att detta skall funka krävs det ju att alla har promenadavstånd till jobbet.
Annars blir man ju kvar där hela dagen.
Hon som är förhandligsansvarig för kommuner och landsting SKL heter Ingela Gardner hon trodde delade turer tillhörde forntiden. (ka nr 5/2013 sid 13) hur kan man vara förhandlare för löner i kommun och landsting och inte veta hur verkligheten ser ut?

Ka 5/2013 sid 16 jag citerar “ attendo valde bort Karin, åtta fick gå när fasta jobb blev provanställningar.”
Sverige 2013.
Utan fast anställning inga banklån, ingen villa ingen bil... man hamnar i händerna på låne hajar som blue step.
Vi skapar ett A och ett B lag.
När skall vi förstå att varje människa är en del av oss själva?
Något de gamla grekerna redan visste.

2014 är det val.
För många lär det bli Sverigedemokraterna för man är sur på invandrarna.
De tar våra jobb 7 av 10 jobb går till invandrare enligt pressen.
De kostar oss pengar.
Men handen på hjärtat, så är det ju inte, invandrarna har ju inte stiftat landets lagar.
Det är inte invandrarna som kört Sverige i botten.
Det är EU, kapitalet och vår moderata regering.

Om du hade jobb och inte var så otrygg, så skulle du skita i om Muhammed bodde granne med dig, om han också jobbade.

Sverigedemokraterna hör till högern.
Högern vill skicka oss vanliga Svenssons tillbaka till stenåldern och sen kasta bröd till oss från slottstrappan.
Vill du stå nedanför och slåss om smulorna?

Om inte får du nog tänka om.

Högern vill att du skall banka skiten ur din svarta granne, för så ser du inte när han lättar ankare med lyxbåten och seglar bort från slottsbryggan till Maldiverna med skumpan ombord för en månadslön flaskan.
Låt pöblen slåss så hederligt folk( en sannign med modifikation) kan avnjuta kaviaren i lugn och ro.
De tömmer ditt bankkonto, de gör dig rädd att förlora jobbet. Du kan inte bli sjuk, det har du inte råd med.
Du får snällt vänta på din tur i vårdkön medan de går före.

Jag skulle kunna berätta för dig vart vi är på väg.
Men du kan ju titta på USA och se hur de fattiga har det där.
Vi är snart där. Alla är sin egen lyckas smed, möjligheternas land, ja för dem med pengar...


 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.