jag

jag

söndag 22 juli 2012

Car and Bike meet Askersund 2012

Dagen började i strålande sol och redan påväg in var kön lång.
Så här med facit i hand så vet jag att det var över 1000 bilar på träffen iår lite av ett rekord.


Familjen Källgren, hundar och så mina barn i Oldsen från 1972


 En riktig folkfest med marknadsstånd och mycket mycket mer.
Många hade egna små fika bord med sig och många satt tillsammans i solen bland bilarna.




 Ibland sken solen lite för mycket så man fick reflexer i den polerade kromen.
Gul gul är gula volvo.... rätt fräckt sätta dem bredvid varann...



 En av de snyggaste tycker jag..
 Men fräckast var denna, varför köpa USA-flagga, när man kan lacka hela bilen i stjärnbaneret?
Den här bilen fick sen problem....



 All inflames...

 Epa-fansen  var också där...



och så bilarna hemifrån...
Det är faktiskt rätt kul med pilsnerpråmar också, trots att någon fällde kommentaren, "har jag en skrotbil så kör jag den till skroten"

Asså rätt coola killar, tänk att en bil kan göra en man så snygg..
Öh ede fest eller...?
                                                                               Åh brudarna e där me..

Men lack och krom vinner..







Vem sa att gult är fult.. här är det snarare ursnyggt...




















Bilen från Blues Brothers.
Sa tidigare att den röda bilen fick problem, marken var väldigt sank på gräsmattan vid strandpromenaden.
En del bilar fick hjälp att ta sig ur dyhålet.


Halva nöjet är att titta på folk och deras coola kläder...




Det var ett litet urval från våra 400 kort från Askersunds Car and Bike meet 2012.
Fotade gjorde jag min man och Erik Raggaren Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.