jag

jag

fredag 17 juni 2022

Vi måste kalla saker vid dess rätta namn

 

Det finns ingen klimatkris. Greta vill åtgärda resultatet men ser inte problemet.

Det finns ingen klimatkris, det är en befolkningskris.

Vi är alldeles för många som vill ha det som de rikaste.

Det finns bara en lösning, att vi föder färre barn eller att många fler dör i pandemier.

2 barn per par är nog i alla världens länder, det löser problemet på sikt.

Moderaterna går ut med att det är fel när grannen får mer i bidrag av att vara hemma än att jobba.

För det första så bor inte fattiga människor på samma ställe som de som har pengar.

Eller har du sett en invandrar familj som bor i villa och lever på bidrag?

För det är ju det moderaterna säger. De säger att invandrare som kan för dålig svenska och bor i utanförskaps områden ska få mindre i bidrag.

Men det är ju klyftorna i samhället som gjort att de inte kan få jobb eller ens komma bort från slummen. De har gett upp. Unga svenskar med utländska namn får inga jobb, fast de har adekvat utbildning. Det är rasism men det talar moderaterna inte om, fast det är det de menar.

Alla ska jobba. Även de som dör nästa vecka i cancer. Varför?

Därför att de som jobbar häller nya pengar i fickorna på de företag de jobbar åt. 

Hela Sverige klagar på att det inte går att få personal till skola, polis och vården.

Vart har pengarna tagit vägen?

Ja de har glidit ner som höga löner för de tjänstemän och politiker som styr vårt land. 

För om alla verkligen ville ha en bra vård, ja då skulle ju de som jobbar där ha riktigt bra lön, eller hur?

Nä, de rika de köper provat vård, privat skola och går före i bostadsköer.

Om du undrar vad fan jag talar om se på Uppdrag granskning.

Om jag fuskar med deklarationen får jag böter, fuskar jag med uppgifter till försäkringskassan blir jag avstängd osv.

Men våra högt betalda tjänstemän och politiker kan lura skiten av staten och inget händer. 

Vi måste sänka bidragen, det måste vara lönande att arbeta. Är det verkligen det med ett bensinpris på 23-24 kr? med elpris på 2.00 kw.

Vad signalerar detta?

Att suvarna som väger mest och drar mest bensin fortfarande kommer rulla, för ägarna skiter i bensinpriset det drar de av i deklarationen. 

Du och jag har ingen möjlighet till det.

Dyr el spelar heller ingen roll, Djurgårdsvillan på 300 kvadrat är uppsatt som kontor till firman. 

Hela den här cirkusen vi nu ser handlar om att 2/3 av befolkningen ska få det jävligare och bli fattigare, så att 1/3 av befolkningen, de rika ska kunna köpa ännu en väskjävel för 40 000 kr.

Konsumtion skall bara få ske i det övre skiktet, du och jag kan köpa deras avlagda skit.

moderater och alla andra partier även socialdemokraterna har varit med och förbättrat ekonomin för de allra rikaste. 

Man skyller på invandringen. Ja den kostar men det beror inte på att alla invandrare är arbetsskygga. Det beror på att samhället behöver en stor grupp som står utanför arbetsmarknaden så att man kan hålla nere lönerna.

Sverige har blivit ett av världens sämsta länder att bo i som sjuk, funktionshindrad, gammal och lågutbildad. 

Vi har som sagt flest miljardärer per invånare i hela världen, alltså fler än USA.

Vi skyller alltså på invandrarna men sanningen är de att integrationsarbetet varit noll. Vi behöver dessa "nollor" analfabeter och allt vad de kallats för.

Vi behöver dem för att hålla priserna nere på lyxvaror, hålla vanligt folk borta från köerna till bostäderna i Stockholms innerstad. Vi vill inte att svensson ska åka så mycket bil då slipper de rika köerna, dyra enorma fossildrivna båtar har stort svängrum i hamnen och båtplatser.

Straffbeskatta lyxvaror höj priset på dyra väskor, pälsar, smycken. Sänk priserna på mat, el och bensin.

Höj priset på gåslever, oxkött och hummer.

Sverige har blivit ett rasistiskt land.

Alla fina ungar med klockor för 200 000 kr, kläder för 10 000 kr styck, dyra telefoner.

De kommer till skolan som om skolan var en catwalk. Sen när de fattiga barnen ser detta överflöd och vet att i morgon är det nya dyra prylar och kläder. vad gör det om jag hotar till mig en jacka, en telefon eller en klocka pappan ders köper ju utan problem en ny i morgon.

Nu gnäller de rika, deras barn kan inte längre gå ut som levande reklampelare för rikedomen i familjen.

Vad ska de nu tävla med?

Nej, de rika får skylla sig själva. De har i princip stulit sin rikedom från de fattigare.

Palme var på väg att införa ett jämlikt samhälle där gruvarbetarens insats var lika som chefens. Ingen klarar sig utan den andre.

Vi säljer våra kroppar för pisslöner och stoppar samtidigt pengar i de rikas fickor. När vi blir sjuka eller går sönder får vi inte ens en ersättning vi kan leva på. Jag gjorde mig illa på jobbet, jag har inte bett om att gå sönder. Vad fick jag, inget.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.