jag

jag

söndag 12 juni 2022

Katten Cissi.

 Vi har en katthemskatt. Cissi från Spinnhuset i Hallsberg.


Drömmer om mamma och tuttar så gulligt i sömnen.
Här på fönsterbrädan i köket har jag full koll på allt konstigt de gör vid bordet. I bland luktar det fruktansvärt illa a citron kakor eller chokladbollar.
Vad i jössenamn är det som de gjort här, ser ju ut som kattbajset i min kattlåda och detta äter de.
Låter så mycket ute, men här ser ingen mig.
Längtan till att vädret skall tillåta en misse att gå ut utan att bli blöt om tassarna.


Ibland är livet rätt hårt.
Jag är en osäker liten dam. Jag avskyr bråk.
Jag gillar heller inte höga ljud eller lekande, stojande barn, då kommer jag springande med svansen stor som en flaskborste.
Grannens svarta katt och de illröde här på gatan har bitit mig i ryggen så illa att jag fått åka till veterinären. Nu ställer mattarna upp bakom mig när det kommer andra katter in på tomten.
Jag har i vår varit så orolig att jag fått lugnande medel av veterinären då jag inte vågat gå ut och bajsa utan matte följer med.
Det va så lilla ett tag att jag matvägrade.
Jag är dock vän med Maja och Måns. är nog lite kär i Måns men han är inte kär i mig.💔
Jag älskar min familj, sover gärna på stora mattes enorma mage. Pappa Kim är bästa magkliaren i hela världen. Jag möter honom i dörren varje kväll.
Jag möter alla i dörren, jag är först vid dörren när det ringer på dörren, det kommer så mycket konstiga saker hit, en gång stod det en hund utanför när jag skulle gå ut, så nu är jag på min vakt.
Ja de tror de skaffade katt men sanningen är den jag har skaffat en hel tjänstestab som lyder minsta vink. Jag hittade dem på Spinnhuset, de trodde de skulle köpa en kattunge, men det ändrade jag på.😸


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.