jag

jag

fredag 22 april 2022

Idioternas tidervarv

 

Vart fan är vi på väg? Eller vad har vi landat i?

Ingenting är normalt längre.

Kriget mellan muslimer och judar har på gått i decennier. Nu slåss man på tempelberget under den kristna påsken och under ramadan.

Man slåss utanför klippmoskén. Jag trodde religiösa platser var heliga och skulle stå i fred och  frid.

båda parter bombar varann.

Hur dum får man vara?

Jag tycker det finns två lösningar. 1. Vi gör den bibliska lösningen, dvs vi kallar till oss dessa religioners 5 bästa ledare. Vi talar om att vi skall göra som i bibeln.

Minns ni kungen som skulle lösa tvisten mellan två kvinnor som båda hävdade att de var barnets mor.? Då sa kungen, efter att ha lyssnat på käbblet "vi hugger ungen i två delar och ni går härifrån med varsin del." Barnets riktiga mor stod inte ut med tanken att barnet skulle dö så hon sa "ge det till henne". Nu förstod kungen vems som var barnets mor och gav barnet till modern. Om vi gör samma sak med tempelberget och moskén så kanske det äntligen blir lugnt. 

alternativt vi spränger hela skiten, tempelberget, moskén allt. Och sen blir det en förbjuden plats för alla.

Men jag tänker att jag skulle fråga dessa män vilken Gud de tror på? För båda religionerna tror på en och samma Gud. De är bara inte sams om ifall Mohammed är Guds profet och ifall Jesus är Guds son eller bara en profet. Se så dela på hela paket. Gör en tidsplan under den muslimska bönen så är huset en moské. När judarna firar sin mässa är den en synagoga. Kristendomen, judendomen och islam har samma Gud. Låt då Gudshus tjäna alla trosinriktningar.

Vi kan alltså inte dra sams.
Muslimer mot kristna även i Sverige. nej det är inte sant, för i Sverige tror vi bara på oss själva. Vi är nog världens mest sekulariserade folk. Det är därför vi är så rädda att islam skall få fäste här. Vi är så rädda att vi internerar muslimer i utanförskap i särskilda områden, där de får göra som de vill. Vilket blir som de är vana vid, de skjuter på varann. Fast nu är det inte längre judar de skjuter utan på sina bröder och systrar.
Personligen tycker jag att de kan ta gängkrigen med sig hem till varifrån de kom, så att de som lämnat skiten för en framtid i Sverige kan få den och frid.

I bland undrar jag om muslimer är en skock får utan huvud. Någon skriver på nätet att svenska socialtjänsten stjäl deras barn och då blir det ett jävla liv. Varför blir barn omhändertagna, ja inte för att säljas till prostitution, inte heller för att försvenskas.
Visserligen har vi gjort så mot samerna i historien men nu vet vi bättre. Barn omhändertas för att de riskerar giftas bort som barn, för att de inte ska genomgå könsstympning eller för att familjen slår dem. Sen finns det andra orsaker som att familjen är så traumatiserad av kriget att de är oförmögna att ta hand om sina barn.

Det är samma för alla familjer. Kan du inte ta hand om ditt barn så får någon annan göra det i ditt ställe. Sen kan jag tycka det är fel. Jag tycker inte man ska kunna slippa sitt föräldraskap. Jag tycker att det istället ska in en familjestödjare. Det vore bäst för alla.

En idiot från grannlandet kommer hit och bränner koranen. Det är helt okej tycker alla i tv. Jag tycker inte det. Om jag skriver på nätet att jag hatar islam och tänker bränna koranen blir jag avstängd. men om jag ställer mig på torget och säger att jag hatar invandrare och bränner koranen är det helt i sin ordning. Brottet hette förr hädelse.

Denna religionsfrihet är orsaken till de flesta krig i världen. Om vi bara kan ensas om att vi tror på samma Gud skulle mycket vara löst.

Om vi sen kan enas om att vi inte bränner häxor på bål, inte stympar flickor och inte gifter bort barnen innan de blivit så stora att de kan bestämma själva så är allt lugnt. Ja vi stenar inte folk här heller. Ta seden dit du kommer. Jag kommer inte åka till Irak eller Iran halvnaken med håret fladdrandes i vinden. Jag kommer inte hångla upp en annan kvinna i saudi. Varför? av respekt för landet.

Var och en blir salig på sin tro men det måste vara i respekt för andra och vad de tror på.

Man kan inte kasta sten på våra poliser för att en idiot bränner en hög papper. Koranen är helig, ja, men tills den är i en muslimshänder är den bara en hög med inbundet papper. Precis som bibeln. 
Mammor som uppmanar och pushar sina små barn att kasta sten på blåljuspersonal ska inte ha några barn. Vill man ha krig får man söka sig till IS. Ja jag vet att det inte är lagligt men man kan ju åka på semester dit och aldrig mer återvända hit. Bränn ditt svenska pass.

Jimmy Åkesson tycker att vi ska utvisa hela familjen när ungarna gör fel. Tills helt nyligen delade jag has åsikt. 

Tills jag såg på tv att många föräldrar ber det svenska samhället om hjälp, men ingen får. Tills jag fick veta att föräldrarna skickar hem sina barn till ökensand och kameler för att fostras av släkten,(tycker jag är helt okej) men att svenska myndigheter hämtar hem dem igen. Hur ska man då får rätsida på sitt barn i Sverige om samhället skiter i en och man inte får ta saken i egna händer? Det ser ju nästan ut som om Sverige vill att det ska gå åt helvete för dessa barn.

Ja, jag är arg. 
Jag fick aldrig någon chans att komma tillbaka till ett jobb när jag blev sjuk, mina barn har heller inte fått någon chans till ett vettigt liv pga sina diagnoser. Och invandrar barn med svaga familjer får heller ingen chans.

Sen står moderater och Sverige demokrater och skriker att bidragen måste sänkas.
Varför? det skapar ju bara ännu mer  de och dem, ni och vi osv. Men det är väl det alla partier vill? Alla utom vänstern. Inga bilar till folks som är fattiga , en elbil kostar som ett mindre hus. Och lån kan du inte få i banken om du redan är fattig. 
 
Privat sjukvård för rika som kan köpa en läkartid för lite över en tusenlapp, vi andra dör i vårdköerna eller får en läkare på VC som varken ser oss eller hör oss och som råkar skriva ut fel medicin eller ger oss fel diagnos.
Nej jag menar ingen speciell det var en läkare som skrev detta på en enkät någon gjort om primärvården.

Folk ställs mot folk. Bröder mot varann, det stod faktiskt i bibeln engång.

Jonny Depp är anklagad för våld i hemmet av sitt ex.
Nu sitter de i rättegång och kastar skit på varann. Jonny blev av med jobbet för all framtid. Har han slagit sin fru? Har hon kastat brevpressen i huvudet på honom?
Kvinnor som blir förnärmande anklagar sina ex för allt möjligt, våldtäkt, misshandel. Precis som kändisar gör, ja för vem fan har de lärt sig det av om inte dem?
Både Depp och hans fru skulle få böta till domstolen för att de tar upp dess tid och pengar. Lös skiten hemma.

#me too. Hur mycket av skiten var sant. Män tog livet av sig när drevet gick. Hur hjälplösa är kvinnor? Vi är jämställda, vi kan det män kan men vi kan inte be en tafsare fara åt helvete. Hur jämställt är det?

fortsättning följer...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.