jag

jag

måndag 6 april 2020

Seansen



Vi har sedan länge haft en hel del aktivitet i vårt hus. Vi har gubben med slokhatten och skinnjackan, mannen från medeltiden och flickan från samma tid. Mannen med slokhatten jobbade på Göksholms slott på den tiden de hade 21 hästar.... Mannen från medeltiden blev ihjälslagen på en ö mellan Segersjö och Odensbacken av kristna, själv var han asatroende. flickan lekte med Erik när han var liten. Ja så har vi mannen som följde med från Brevens.

Dessa är inget vi bryr oss om, de får gärna vara här.

Men det som oroat mig genom åren är den förbannelse Lilly G slängde över alla oss som jobbade där jag jobbade. Vi blev alla sjuk. Jag har således grävt ner en wichbottle för att sända tillbaka förbannelser.
Jag har såklart bett till Gud och alla dem som borde kunna hjälpa oss.
Finns det verkligen förbannelser? Hur blir man av med dem?

Så vi bestämde oss att gå på en seans, en stor seans med ett känt medium.
Det var den mest bisarra sak jag varit med om.

Det var hattigt. Det var för somliga som blivit dit släpade av respektive en ren kränkning.
En man fick veta att han var minst sagt värdelös i sängen. En annan man fick veta att han hade stans skitigaste kalsonger. När en döv kvinna frågade om sin hund i himlen frågade han henne vad hon trodde han hälsade, hon visste inte men fick till svar voff.
Hela tiden sa han att andarna har humor, jag anser inte att andar vill kränka levande.

Det blev fel budskap till fel personer. Det kändes inte bra. Ändå dristade jag mig till att ställa min fråga. Hur löser man en förbannelse. jag blev såklart avbruten av mediet, jag talade för fort. Sen sa han till mig att det bara fanns i mitt huvud och att jag snart skulle springa på gatorna i stan utan kryckor... Han berättade också att min kaffebryggare som var mycket gammal skulle sluta fungera. Jag har ingen kaffebryggare.
Jag kommer aldrig kunna springa om det inte går att göra hjärntransplantationer inom en snar framtid.
Jag överlever. Men undrar hur mannen som såg rätt snygg ut, överlevde att få veta inför hela gruppen på runt 100 personer att han var en urusel älskare, faktiskt sämst i stan...

Jag vet att det övernaturliga finns. Jag vet att det finns seriösa medium som inte fått storhetsvansinne.
Jag vet också att när det inte funkar längre så kan man lägga av. Det är mänskligt, alla kan inte vara på topp jämt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.