jag

jag

fredag 6 juli 2018

Rosa det nya röda



Hettan slår hårt mot rabatterna och mot oss gamlingar. Man orkar inte så mycket i värmen. Men många är glada för att semestern inte regnar bort.

Jag har inte gjort så mycket i min trädgård men vattnat de främre rabatterna då och då. Man vill ju inte slösa på dyrt dricksvatten när vi inte vet hur det blir.
Men i lerjorden blommar det ändå rätt bra.

Som ni säkert redan listat ut så är mina favoritfärger rosa, blått och vitt. Nu är det den rosaperioden i min trädgård.







 
I år har jag också satsat på nya Tagetes.


strawberry blond och fireball.


Lite gula penséer

Moldavian- temyntan  blommar fint men bara en..
Rabatten med Eriks Finska rödbjörk
ser nog lite luggsliten ut.

Jag kämpar också en ojämn kamp mot den förbannade Knölklockan som sticker upp sina blomstänglar precis överallt.
Det blir ett digert jobb i höst att få bort så mycket som möjligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.