jag

jag

onsdag 1 juni 2016

Odensbackens vårdcentral

Vad händer på vår vårdcentral?

Människor man litat på och känt sig trygg med är plötsligt borta.
Ny chef som gjort sig osams med personalen sa en annan patient.

Jag personligen saknar tjejerna i receptionen.
Men allra mest stick i fingern Göran på lab, han som är Sveriges skickligaste provtagare.
Näst bäst är Åsa Hall, en gammal klasskamrat till mig hon är inte heller där.

Saknade flera ansikten.

Jag kan inte förstå hur man kan få röra om så i grytan att så många blir sjuka eller går hem, inte idag när det är brist på både läkare och vårdpersonal.

Jag hoppas facket kan göra något och att landstinget tar reda på vad som hänt för så här kan det inte få fortgå.

De som jobbar där(jobbade) var människor från byn, såna vi kände oss trygga med och som var en del av vår vardag.


Till er som blivit sjuka eller gått hem.
- ni är saknade.

snälla kom tillbaka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.