jag

jag

torsdag 15 maj 2014

Min trädgård i dag.

Det har hänt en del på Huginvägen 17.
Erik och jag har med pappa Kims hjälp grävt upp de två stubbarna efter tujan och tallen på framsidan.

Sonen sliter hårt med sista stubben.
 
Nu är stubben fraktad till tippen och på stället står nu en Finsk rödbjörk.
Björken är köpt i Adolfsbergs handelsträdgård, som jag varmt rekommenderar.
Jag har på baksidan satt en fläder en vanlig.
Inte mycket för Guds ansikte idag, men nu har den rotat sig och växer.
Köksträdgården eller vad man nu skall kalla den är också på gång.
I pallkragarna är det nu mera potatis, morötter, kålrötter, blåbär, och sommar blommor. Oj jag glömde sallaten.
Men min trädgård är så mycket mer än buskar och odlingar, här är ett himmelrike av färg och fägring.




 Allt vackert behöver inte vara en blomma.

Ha en skön vår
och du är alltid välkommen in på en titt
i
mitt paradis.
//Anita




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.