jag

jag

söndag 18 maj 2014

Lindesbergs Handelsträdgård.

I dag är det Eriks namnsdag, vi firar inte det så hårt i vår familj, men han önskade sig en resa till Lindes Handelsträdgård.
Vi fick åka en omväg för det hade skett en trafikolycka på vägen dit.

 
Vi började med att utforska barrväxtavdelningen, fanns mycket fint att titta på. Många sorter jag aldrig hört talas om. Vi skippade rosorna för de blommade inte.
Vi fortsatte till Busk avdelningen

 både bärbuskar och blomsterbuskar fanns i riklig mängd.
Själv köpte jag en kameliaschersmin och fick en blodfläder i tidig morsdag present av min familj.

Vi vandrade runt lite och tittade bla på minigrisar, getter och klappade gulliga kaniner.
Så började magen kurra och vi gick till caféet för en liten lunch bestående av pannkakor med sylt och grädde.




Alla njöt av sina pannkakor...
 
vi fortsatte sen till plantmarknaden där det fanns blommor både högt och lågt.



Hanna fotade så mobilen glödde..
Erik som gillar björkar, och de är verkligen vackra visade mig både finskrödbladig och gyllen gul björk samt den flikiga Ornäsbjörken.


Innan vi åkte hem gick vi igenom ladan med allt plutter.


 
 
På det hela taget hade vi en fantastisk dag, och jag måste säga att plantskolan inte alls är dyr vi fick våra buskar ungefär 200 kr billigare än i stans plantbutiker.
 
Nu återstår bara jobbet att hitta en plats åt buskarna och sen gräva ner dem i trädgården.
 
Men det fanns så mycket jag skulle vilja ha, att vi snart kommer att åka tillbaka.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.