jag

jag

fredag 30 augusti 2013

Ica katten i Odensbacken.

Min son kom hem en kväll med gråten i halsen.
En mager hemlös katt fanns att beskåda på Ica-parkeringen i Odensbacken.
Sonen åkte hem hämtade kattmat och så började matningen av den magra stackars katten.
Vi började med tonfisk, sen fick vi åka in till stan och köpa katt mat, sonen nöjde sig inte med mindre och i affären rekommenderade man mat till kattungar med extra fett i.
Men fler och fler började mata..

.. och allt fler och den lilla magra stackars katten blev rätt välmående...

Jag skrev på Fb om katten jag maila ÖNB som skrev en artikel om katten.
Utanför Pizza Viktoria i väntan på kvällens middag.

stilla promenad utan för vårt apotek..


Reklam katt för Pizzan...
 Här utanför sin nattlogi, i buskarna bakom brevlådan, sov den om dagarna och sena nätter.
På väg ut mot dagens jakt på möss, kan tänka
nedan sittandes i naturen upp mot backen mot vattentornet.

 Utsikt över sina jaktmarker.
Så liten katt i en så stor värld.
Jag ringde polisen som faktiskt inte bryr sig nämnvärt om vilsna katter.


Men trots allt så fick denna historia ett lyckligt slut. Katten är nu hemma igen hos matte i Örebro.
Det mediala intresset han väckte blev hans räddning undan en kall vinter och ensamhet.
Själv var jag rädd för att få en ny familjemedlem som jag tyvärr är allergisk mot.

3 kommentarer:

  1. Hallå!
    Hittade din sida/blogg och kan skicka en varm hälsning från lilla "ICA katten" eller Terror som han heter. Allt är toppen nu och vi vill tacka dig och alla andra som ställt upp för lilla Terror :)

    SvaraRadera
  2. Jag har hört på ryktesvägar att det kommer en bok om denna katts äventyr, hoppas det stämmer!

    SvaraRadera
  3. helt underbart och läsa när de finns varmhjärtade mäniskor som tar hand om dessa djur,underbart blir rörd

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.