jag

jag

fredag 5 april 2013

Maskar i tomatburken

MASKARNA
Eller när jag slutade handla på konsum.
 
 
För x-antal år sedan jobbade jag som fritidsledare i en grann kommun.
Vi skulle göra varma mackor till alla fritidsbarnen.
Det var en slaskig vårdag så vi tyckte att det skulle passa med något varmt.
Jag öppnade en burk krossade tomater och en förpackning hyvlad ost.
Mackorna gick åt som smör i skolsken.

Snart var vi inne på burk nr 2 av tomat krosset.
Halv vägs ner i burken såg det mycket konstigt ut.
Jag slevade upp en sked och tittade storögt på det som låg på skeden.
Vita maskar…

Det var rätt många av dessa döda, vita, centimeter långa maskar.
Så många att jag började må illa.
Sen blev jag arg.

Tog burken och åkte till Konsum där vi köpt den.
Fick tag på föreståndaren som tittade i burken och frågade vart resten av innehållet var.
I magen på barnen sa jag och han försvann..
Ut på lagret och toaletten där fikat kom i retur, det hördes.
Jag ville ha pengarna tillbaka.
Men det blev boväggen.
Ny burk kunde jag få.

Det ville jag av förklarliga skäl inte ha.
Det var där och då jag slutade handla på Konsum.
Nej barnen blev inte sjuka, som tur var.
Men det dröjde väldigt länge innan jag åt varma mackor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.