jag

jag

onsdag 19 december 2012

Julresan 2.

Jul börjar som jag sa 2 veckor innan första advent.
Jag sätter då upp julstjärnor och ljusstakar.
Under hela november bakar vi.
Vi börjar med bullar, saffransbullar, muffins och går sen över till kakor och godis. Sist bakar vi pepparkakor.
Till 1a advent plockar jag fram alla tomtar och annat julpynt.




 Nu mera tänder jag inga ljus på spisen...
Det blir lite rörigt i köket några dagar.
Jag putsar all koppar och alla mässingsljustakar.
Dessa har jag köpt otroligt billigt för några tior styck på second hand bla i Odensbacken.

Kyrkan var den första sak maken och jag köpte gemensamt på Larsonss livs i Högsjö i början på 90-talet.


 Ja så här ser det ut i mitt kök idag..

 hallbordet.
 Dörröppningen till vardagsrummet. broderiet på väggen vann jag på Kyrkliga syförenings auktionen i Asker i år.
Julen är också blommor, mina favoriter är amaryllisar...
Till Lucia sätter vi alltid upp granen.
Årets gran
                                                                             2009
                                                                             2010
Den ser likadan ut varje år.
bara mindre klappar i år eller rättare sagt de är mindre.
Julgransbelysningen är den första elektriska som kom ut på marknaden den kostade några kronor..
priset står på orginalkartongen.
Men pyntet är nytt mestadels från åhlens.



Tills vi ses igen önskar jag er alla en riktigt
GOD JUL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.