jag

jag

tisdag 20 november 2012

Julresan 1.

Min jul började i helgen.
Jag sätter alltid upp adventsstakarna 14 dagar före första advent.
Jag tycker det lättar upp mörkret.
Vi börjar också alltid baka till jul i november.

I år köpte jag amaryllisar och de blommar redan.
Jag ärlskar amaryllisar, tyvärr får jag dem inte att leva så värst  länge.
Trots idoga försök.


Dessa skönheter dog tyvärr i somras. men den här skönheten(under) förgyller mitt kök nu i november mörkret.

 Lite dåligt foto men så här ser mitt köksfönster ut idag 20 nov 2012


Idag har de första tomtarna börjat smyga sig in i vrårna. Fast just de här hänger i kökslampan.
Jag har strukit juldukarna och idag sätter vi upp julgardinerna. Ja det låter kanske värre än det är, de flesta rum har vita gardiner till jul. Jag har bakat matbröd idag och dottern har börjat med julgodiset.
Får se om det finns något kvar till jul.

På bilden ris godis och cornflakes kakor


Mitt i allt julstök och spring i dörrar, vi hade Vingåkers el-tjänst hemma för att laga torktumlaren, slank grannens katt in..
 Haha ser du mig?
 Kung kung i trappen...
Men sin vana trogen gled han ut lika fort som han kom in.. nästan, jag hann inte släppa ut honom.
Vi älskar den katten. Totalt och villkorslöst. Tyvärr är det inte vår, till makens lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.