jag

jag

söndag 10 mars 2024

När orkar man inte mer?

 

Jag blir allt sämre.  I vinter blev benen aldrig varma, kritvita och iskalla. Nacken har varit ett annat problem. Smärtan jag har från en inklämd nerv heter självmords sjukan. Nu har inte jag den på det sättet, med blixtrande smärta, utan en sur smärta i samma bana som den ovan nämnda. Den mal och mal, det enda som hjälper är kortison, vilket inte används för denna typ av smärta, utan neuroleptika, som tyvärr inte gör så stor skillnad. 

Vid jul slutade min världs bästa sjukgymnast, vilket innebär att jag inte får gå på sjukgymnastik och kunna få frikort. Så jag har inte råd att träna.

Erik håller på att flytta hemifrån, gott för honom.

Hanna skulle I månads skiftet få fast tjänst efter 2 år.

Men efter tokig arbetsställning så fick hon diskbråck. Hon har så ont att vi får hämta henne med ryggsmärtor, ischias och bort domnad fot i Fornåsa idag.

Kim blev uppsagd i februari då företaget inte haft några order sen före sommaren 2023. Han blir helt arbetslös i juni. A-kassan är 16000 kr, tror vi.

Det går vi inte runt på.


Jag orkar inte mer skit i livet. Kim är inte orolig så jag kan inte prata med honom.

Matpengarna tog slut förra månaden runt den 6e. Tog ut pensionspengar för att gå runt. Idag har vi 300 kr till lön.

Vad gör jag nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.